Ludzie masowo "wygrywają" iPhone’y. Oszuści łudzą się, że ktoś w to uwierzy

Ludzie masowo "wygrywają" iPhone’y. Oszuści łudzą się, że ktoś w to uwierzy

Do postów dołączone są sfabrykowane zdjęcia przedstawiające zwycięzców.
Do postów dołączone są sfabrykowane zdjęcia przedstawiające zwycięzców.
Źródło zdjęć: © Instagram
Konrad Siwik
03.02.2022 12:47

Jeśli do pewnego czasu ktoś lub coś oznacza was na Instagramie w postach o wygranej – nie dajcie się zwieść, bo nie jesteście sami. Coraz więcej osób zgłasza nowe oszustwo, które funkcjonuje w serwisie społecznościowym. Zamiast otrzymania iPhone’a można stracić.

"Wygrałeś iPhone 13 PRO MAX. Kliknij link w biografii" – taka jest treść wiadomości widniejącej w poście, w którym są oznaczani użytkownicy Instagrama. Oczywiście nikt nie rozdaje za darmo urządzeń, których cena wynosi 5-8 tys. złotych. A już tym bardziej, jeśli nie braliśmy udziały w żadnym konkursie.

Obraz
© Instagram

Oszuści liczą jednak na to, że użytkownicy serwisu skuszeni łatwym zagarnięciem iPhone’a nabiorą się na ten przekręt. Poniżej informacji o wygranej znajduje się polecenie, aby kliknąć link w biografii wskazanego konta na Instagramie. Po przejściu na wspomniany profil w jego bio widzimy kolejną wiadomość.

"Czy zostałeś oznaczony na zdjęciu? Wygrałeś iPhone 13 PRO MAX. Kliknij tutaj" – piszą oszuści, wskazując link prowadzący do fałszywej strony. Najprawdopodobniej po wejściu na nią, będziemy zachęcani do wypełnienia formularza, w który trzeba podać dane osobowe czy numer karty płatniczej.

Obraz
© Instagram

Pod żadnym pozorem nie należy tego robić, ponieważ zamiast otrzymania iPhone’a możemy, co najwyżej stracić hasła dostępu do serwisu, a w najgorszym przypadku nawet pieniądze. Oszuści włączają bowiem płatną subskrypcję, która ściąga cykliczną opłatę z konta bankowego.

Warto zauważyć, że fałszywe wiadomości o wygranej iPhone’a są wysyłane z różnych kont. Najprawdopodobniej posty nie są publikowane przez faktyczne osoby, a boty specjalnie przygotowane do rozpowszechniania oszustwa.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (1)