LOT ma największy w Europie samolot w wersji medycznej

LOT ma największy w Europie samolot w wersji medycznej

LOT ma największy w Europie samolot w wersji medycznej
01.12.2010 10:17, aktualizacja: 01.12.2010 13:20

PLL LOT wprowadza do swojej floty samolot, który może być wykorzystany jako
"latający szpital" - poinformował we wtorek prezes spółki Marcin Piróg. Boeing 767-300 został w tym celu odpowiednio przebudowany.

PLL LOT wprowadza do swojej floty samolot, który może być wykorzystany jako "latający szpital" - poinformował we wtorek prezes spółki Marcin Piróg. Boeing 767-300 został w tym celu odpowiednio przebudowany. Dzięki temu PLL LOT stały się trzecią linią lotniczą w Europie posiadającą samolot w wersji medycznej, w tym pierwszą oferującą największy taki samolot.

Dajemy Europie nie tylko największy samolot w tej wersji, ale także specjalnie wyselekcjonowaną i wyszkoloną załogę. Jesteśmy dumni, że we flocie narodowego przewoźnika pojawia się samolot o takich możliwościach. Wiele pracy, zaangażowania i serca poświęciliśmy temu projektowi, dzięki któremu poszerzamy zakres usług LOT-u - powiedział Dariusz Sarnociński, koordynator projektu MEDEVAC w PLL LOT

Obraz
© (fot. PLL LOT)

Na co dzień samolot będzie obsługiwał połączenia rejsowe PLL LOT. Spółka zapewnia, że jeśli zaistnieje potrzeba użycia go jako "latającego szpitala", w ciągu 4. godzin może zostać przebudowany z wersji pasażerskiej na medyczną. Na pokładzie samolotu będzie wtedy 18 stanowisk z noszami, w tym jedno stanowisko OIOM (intensywnej terapii). 24h zajmie przebudowa samolotu, a 48h to łączny czas potrzebny do uzyskania zdolności operacyjnej.

Obraz
© (fot. PAP/Bartłomiej Zborowski)

Maszyna będzie mogła być wykorzystywana podczas klęsk żywiołowych, na przykład podczas trzęsień ziemi czy innych katastrof, jak tsunami. Gdy zaistnieje taka potrzeba, polski przewoźnik jest w stanie przystosować dla celów medycznych drugi Boeing 767-300. Przebudowany samolot "medyczny" został dopuszczony do ruchu lotniczego przez Urząd Lotnictwa Cywilnego. Uzyskał także rozszerzenie Certyfikatu Operatora Lotniczego AOC. Jednym z warunków koniecznych do certyfikacji ULC było przeprowadzenie pokazu częściowej ewakuacji samolotu pod kontrolą inspektorów ULC. Ewakuacja nie mogła trwać dłużej niż 1. sekund a połowa wyjść została zablokowana przez inspektorów ULC. Załoga PLL LOT przeprowadziła ewakuację w mniej niż 7 sekund.

Obraz
© (fot. PAP/Bartłomiej Zborowski)

Boeing 767-300ER to uznany na rynku lotniczym samolot, wykorzystywany na lotach transatlantyckich i transpacyficznych. W konfiguracji z jedną klasą (economy) jest w stanie przewieźć jednocześnie 35. pasażerów. W układzie dwóch klas (business + economy) 269, a w układzie trzech klas (first + business + economy) 218 pasażerów.. Prędkość przelotowa samolotu wynosi 851km/h, a prędkość maksymalna to 913 km/h na wysokości niespełna 11km nad poziomem morza. Maksymalny zasięg samolotu to 11 065 km. LOT posiada pięć maszyn Boeing 767 w wersji 300ER, które docelowo mają być zastąpione flotą Boeingów 787 Dreamliner. Jako rejsowe samoloty 767-300ER latają na trasach m.in do Nowego Jorku, Chicago i Toronto.

Obraz
© (fot. PLL LOT)
Źródło artykułu:PAP
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (383)