Logotyp Apple to bluźnierstwo?

Logotyp Apple to bluźnierstwo?

Logotyp Apple to bluźnierstwo?
Źródło zdjęć: © Gizmodo.pl
22.10.2012 12:40, aktualizacja: 22.10.2012 12:52

Wbrew pozorom Apple nie odpowiada za całe zło tego świata. Można co prawda twierdzić, że iGażety są grzechu warte i wzbudzają niezdrowe pożądanie, ale bluźnierstwo to już chyba lekka przesada.

Okazuje się, że nie. Przynajmniej w Rosji, w której pojawiły się grupy Prawosławnych, którzy uważają, że logo firmy z Cupertino jest bluźniercze ponieważ odwołuje się do grzechu pierworodnego. Tak –. nadgryzione jabłuszko Apple jako obraz owocu z Drzewa Poznania Dobra i Zła. Tego samego, które Ewa podała Adamowi.

Choć taka interpretacja na pewno połechtałaby mile ego śp. Steve’a Jobsa, Księga Rodzaju słowem nie wspomina o jabłkach. Nadgryzionych czy nie. Tam pojawiają się tylko owoce, więc, nawet przyjmując biblijną logikę, ktoś tu się chyba mocno zagalopował.

Zgodnie z tym co podaje agencja Interfax niektórzy, co bardziej zapalczywi, Rosjanie nawet starają się zastąpić bluźniercze jabłko na obudowach swoich gadżetów bardziej odpowiednim motywem. Z reguły z lepszym skutkiem dla ich sumienia, a z gorszym dla gwarancji.

W rzeczywistości inspiracją dla nazwy firmy było jabłko, które, według legendy, spadło na głowę sir Isaaca Newtona, co miało przyczynić się do tego, że uczony zaczął zastanawiać się nad grawitacją. Pierwsza wersja logotypu Apple przedstawiała właśnie tę scenę, ale później uznano, że jest ono zbyt skomplikowane i uproszczono je do znanego dziś na całym świecie nadgryzionego jabłuszka. Choć pracownicy agencji Regis McKenna and Associates, którzy przygotowywali dzisiejsze logo Apple, zapewne zdawali sobie sprawę ze skojarzeń jakie będzie ono budziło, nie spodziewali się raczej, że ktoś potraktuje to aż tak poważnie.

Zobacz: Jaką kuchenkę mikrofalową kupić?

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (1)