Lodówkomaty, czyli Paczkomaty z żywnością. InPost ustawił je pod marketami

“Nowa usługa z kolejnym dużym graczem – lodówkomaty by @PaczkomatyPL dla dostaw żywności świeżej – czas start!” – napisał na Twitterze prezes InPostu Rafał Brzoska. Pierwsze lodówkomaty już stanęły przed marketami Auchan.

Lodówkomaty, czyli Paczkomaty z żywnością. InPost ustawił je pod marketami
Źródło zdjęć: © twitter | Rafał Brzoska
Arkadiusz Stando

18.04.2020 13:56

Lodówkomaty to nic innego jak Paczkomaty, do których można zamówić produkty takie jak: warzywa, owoce, mrożonki, produkty świeże, artykuły farmaceutyczne, kosmetyki, torty, ciasta, kwiaty czy upominki. Jak na razie projekt usługi firmy InPost jest na etapie pilotażowym, ale wkrótce może stać się równie popularny, co Paczkomaty.

Do Lodówkomatów dołącza Auchan Direct, wraz ze świeżą żywnością

Francuska sieć sklepów Auchan od dawna prowadzi w Polsce usługę Auchan Direct. Teraz w ramach swojego e-grocery będzie dostarczać żywność również do sieci automatów z kontrolowaną temperaturą przechoywania, zwanych Lodówkomatami.

Jak na razie nie ma ich zbyt wiele, a część już stojących automatów jeszcze nie uruchomiono. InPost posiada aktualnie 50 lodówkomatów. 35 z nich znajduje się w Warszawie i okolicach, a 15 w Krakowie. Wśród nich, 11 widnieje nadal jako nieaktywne.

Obraz

Koronawirus a e-commerce i handel żywnością

W ubiegłym roku jedyny konkurent Lodówkomatów - Cooler, wypowiedział umowy swoim partnerom. Na początku tego roku rozpoczął się proces demontażu urządzeń, których było około 25. Marka Cooler współpracowała z firmami takimi jak Carrefour, Piotr i Paweł, Auchan czy Frisco.

Ale teraz żyjemy w czasach pandemii koronawirusa. Allegro i niektóre sklepy internetowe, głównie handlujące elektroniką, przeżywają złote czasy. Handel w sieci kwitnie. Z tego względu InPost stawiana rozwój Lodówkomatów teraz szczególną uwagę.

“Nasz pilotażowy projekt lodówkomatów właśnie pozyskał nowego dużego partnera w dostawach świeżej żywności z gwarantowaną zachowaną temperaturą dostaw. Zarówno mrożonki jak i świeże owoce i warzywa. Widzimy olbrzymi potencjał w kanale e-grocery i zamierzamy na nim odcisnąć swoje mocne inpostowe piętno:) Okres inwestycji w tej materii czas zacząć!” – napisał Rafał Brzoska na swoim profilu LinkedIn.

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (43)