Kosmos. Odkryli ją Czesi. Nazwa uczci jednak Polaków

Kosmos. Odkryli ją Czesi. Nazwa uczci jednak Polaków
Źródło zdjęć: © NASA | NASA
Adam Bednarek
25.07.2019 14:59

Planetoida odkryta przez czeskich astronomów będzie miała polską nazwę. Wszystko ma związek z ważną rocznicą.

Chodzi o planetoidę 96765. Jak informuje portal space24.pl, choć odkryli ją Czesi, to swoją nazwą nawiąże do Polski. A konkretnie do Uniwersytetu im. A. Mickiewicza w Poznaniu, który w tym roku obchodzi swoje stulecie.

Planetoida nosić ma nazwę "Poznańuniversity". Wybrano ją w głosowaniu uczelni. Zdaniem głosujących angielska wersja sprawdzi się najlepiej, bo ułatwi posługiwanie się tym terminem przez astronomów na całym świecie.

W najbliższym czasie odkrywcy obiektu, astronomowie z Obserwatorium w Ondrzejowie w Czechach, zgłoszą "Poznańuniversity' do zespołu Międzynarodowej Unii Astronomicznej. To właśnie ten organ zajmuje się nadawaniem oficjalnych nazw planetoidom i kometom w naszym Układzie Słonecznym. Cała procedura może potrwać nawet pół roku.