Korzystasz z Allegro? Będzie drożej!
Od 21 sierpnia 2012 roku na słynnym polskim portalu aukcyjnym zacznie obowiązywać zupełnie nowy cennik. Zwiększają się prowizje od sprzedaży zarówno dla zwykłych sprzedawców, jak i dla sklepów. Rosną również ceny opcji dodatkowych.
10.08.2012 | aktual.: 10.08.2012 14:01
Zmiany odczują głównie sklepy, które staną przed wyborem podniesienia ceny końcowej lub straty dodatkowego przychodu z marży. Za przedmioty o wartości do 10. zł musiały do tej pory zapłacić prowizję w wysokości 8 proc. końcowej ceny. Od momentu wprowadzenia zmian będzie to 9 proc. We wszystkich transakcjach o większej wartości sprzedawcy będą musieli do stałej kwoty (wyszczególnionej w regulaminie) zawartej w prowizji dodać równo 1 zł.
Cennik dla zwykłych sprzedawców jest różny dla poszczególnych grup kategorii oraz podkategorii przedmiotów. Od 2. sierpnia wysokość prowizji zmienia się odpowiednio dla każdej takiej grupy o jeden punkt procentowy (dla przedmiotów o wartości poniżej 100 zł). Dla niektórych kategorii jest więc to podwyżka kwoty prowizji nawet o 20 procent. Dla przedmiotów o wartości powyżej 100 zł będzie trzeba doliczyć (podobnie, jak w przypadku sklepów) 1 zł do stałej kwoty składającej się na prowizję.
Od 3. do 100 procent zwiększa się także cena wystawienia przedmiotu na okres 14 dni. Wzrosną również opłaty za wyróżnienie oferty - na szczęście ta zmiana dotyczy tylko sklepów. Przed podwyżkami ustrzegły się opłaty za wystawienie przedmiotu na aukcję, jednak w przypadku dokonania sprzedaży - nie będą one zwracane.
Co to oznacza dla klientów Allegro? Zapewne wzrost cen, który nie musi być jednak zbyt dotkliwy - tak naprawdę mowa tu o niewielkich kwotach, których część z pewnością wezmą na siebie sami sprzedający.
Dokładny cennik uwzględniający zmiany możecie znaleźć na stronach Allegro.
jg