WAŻNE
TERAZ

Zwrot akcji w sprawie Smartwings. Nieoficjalnie: LOT nie kupi czeskiej spółki

Konsumenci szukają w sieci najlepszej ceny

Jak pokazuje raport DoubleClick Performics - oddziału znanej firmy, stworzonego w celu dostarczenia dokładnych narzędzi badawczych dla marketingu online, jeśli chodzi o zakupy w sieci konsumenci nie są wierni jednemu sklepowi ani określonej marce, ale krążą w poszukiwaniu najlepszej ceny.

Obraz

Jak powiedział Stuart Frankel, prezes DoubleClick Performics: -- _ Jeśli chodzi o lojalność i programy promocyjne, nasze badanie pokazuje, że konsumenci najczęściej szukają najlepszej ceny. Siedmiu na dziesięciu konsumentów przeszukuje mnóstwo sklepów zanim dokona zakupu w takim, który oferuje najlepszą cenę. _

Badanie wykazało, że 42% konsumentów przed dokonaniem zakupu używa porównywarki cen. 48% konsumentów określiło też swoją lojalność wobec kupców internetowych jako "coś związanego z reprezentowaną przez niego dobrą ceną, wysokim standardem obsługi klienta i zróżnicowaną ofertą produktów."

70% respondentów badania uczestniczy w jakimś programie lojalnościowym. 53% respondentów stwierdziła z kolei, że obniżki cen lub ekskluzywne oferty tylko dla członków programu są niezwykle ważnym czynnikiem programów lojalnościowych. Słaba obsługa klienta sprawia, że 41% konsumentów przestaje być lojalna wobec sklepu internetowego.

Konsumenci zaawansowani tzn. tacy, którzy należą do dwóch lub więcej programów lojalnościowych są mniej skupieni na cenie, a bardziej na poszerzeniu samego doświadczenia zakupów za pomocą nowych narzędzi i technologii.

Przy podejmowaniu decyzji o powrocie na konkretną stronę 56% stwierdziło, że bardzo ważną opcją jest tworzenie przez stronę profilu zachowań konsumenckich.

Modele kupowania różnią się ze względu na płeć, mężczyźni są zazwyczaj mniej lojalni, a kobiety częściej się rejestrują i większy wpływ wywiera na nie promocyjny newsletter.

Przynajmniej połowa przebadanych konsumentów wskazała na kupowanie przez siebie online odzieży, książek, płyt, sprzętu komputerowego i zabawek. Sporym czynnikiem, ciągle przyciągającym konsumentów do danego sklepu, jest też wg badania brak kosztów dostawy.

Tekst: Konrad Szlendak

Źródło artykułu: internetstandard.pl
Wybrane dla Ciebie
Rosja użyła sprzęt za 100 mln dol. Ukraińcy w chwilę go zniszczyli
Rosja użyła sprzęt za 100 mln dol. Ukraińcy w chwilę go zniszczyli
Wcześniej kupowali w Chinach. Teraz dobili targu z Europą
Wcześniej kupowali w Chinach. Teraz dobili targu z Europą
Putin chwali swój czołg. W Ukrainie pada jak mucha
Putin chwali swój czołg. W Ukrainie pada jak mucha
The Blue Marble. Najsłynniejsza fotografia Ziemi
The Blue Marble. Najsłynniejsza fotografia Ziemi
15 tys. ton śmieci. Fruwają nad naszymi głowami
15 tys. ton śmieci. Fruwają nad naszymi głowami
Wybrała się na spacer po lesie. Zdziwiła się tym, co odkryła
Wybrała się na spacer po lesie. Zdziwiła się tym, co odkryła
Są zakładnikami polityki USA. Gripeny pod znakiem zapytania
Są zakładnikami polityki USA. Gripeny pod znakiem zapytania
Wampirzyca piekielna. To jedyny taki gatunek
Wampirzyca piekielna. To jedyny taki gatunek
Miał być pancernym gigantem NATO. Grzęźnie w błocie
Miał być pancernym gigantem NATO. Grzęźnie w błocie
Bombardują sami siebie. Rosja ma w tym doświadczenie
Bombardują sami siebie. Rosja ma w tym doświadczenie
Izrael zrzucił ją na Bejrut. USA domaga się jej zwrotu
Izrael zrzucił ją na Bejrut. USA domaga się jej zwrotu
Pierwsza dostawa od dwóch lat. Pojawiło się jedno pytanie
Pierwsza dostawa od dwóch lat. Pojawiło się jedno pytanie
ZANIM WYJDZIESZ... NIE PRZEGAP TEGO, CO CZYTAJĄ INNI! 👇