Konkursy na Facebooku znowu są legalne!

Mark Zuckerberg i spółka ogłosili zniesienie zakazu organizowania konkursów z użyciem funkcji natywnych serwisu.

Konkursy na Facebooku znowu są legalne!
Źródło zdjęć: © Marcin Wichary / flickr.com / CC

30.08.2013 10:00

Do tej pory regulamin Facebooka przewidywał przeprowadzenie promocji jedynie w obrębie dedykowanych aplikacji, dodawanych najczęściej na fan page w postaci zakładek. Ich mechanizm znajdował się na zewnętrznych serwerach, a więc poza obszarem odpowiedzialności portalu. Ze względu na wysoki koszt, zbudowanie takiej aplikacji nierzadko przekraczało możliwości budżetowe szczególnie mniejszych marek, które angażowały fanów w konkursach organizowanych na wallach, a zgłoszenia przyjmowały pod postacią polubień, komentarzy, udostępnień czy wiadomości prywatnych.

Co prawda niejeden administrator nie zdawał sobie sprawy, iż takie działania nie mieściły się w facebookowym kodeksie, jednak wielu łamało ten zakaz na tyle świadomie i tak nagminnie, że zaczęły powstawać specjalne grupy zrzeszające użytkowników zgłaszających te nadużycia moderatorom Facebooka.

Teraz już praktyka zakładająca rozdawanie nagród na tablicy nie jest uznawana za szemraną. O tym, że była uprzednio przemyślana świadczy fakt wdrożenia kilka miesięcy wcześniej segregacji komentarzy ze względu na ich popularność –. dobry sposób na zweryfikowanie zwycięzcy. Na cenzurowanym pozostaje jedynie wciąż nawoływanie do tagowania się fanów na zdjęciach nowego produktu w zamian za obietnicę wygranej.

Polecamy w wydaniu internetowym chip.pl: "Nokia Lumia 1520 jest naprawdę wielka"

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)