Konferencja e-commerce 2009

Konferencja e-commerce 2009

Konferencja e-commerce 2009
Źródło zdjęć: © WP.pl
07.05.2009 13:18, aktualizacja: 15.05.2009 14:29

Tradycyjnie w maju w Szczecinie odbędzie się bardzo popularna konferencja o e-commerce. Będzie to już piąta edycja. Jak zawsze nie zabraknie ciekawych tematów skoncentrowanych, na tym co obecnie dzieje się w e-biznesie.

Obraz

Hasłem przewodnim konferencji e-commerce 200. będzie integracja. To pierwsza konferencja w Polsce, która skupi się na tym aspekcie e-biznesu. Dzięki temu przekazane zostaną bardzo praktyczne informacje, przydatne wszystkim zaangażowanym w handel internetowy.

Poprzednie konferencje zostały pozytywnie ocenione głównie ze względu na merytoryczną obsadę i ciekawe prezentacje. Tym razem organizatorzy zdecydowali się skupić na szeroko pojętej integracji w sklepach internetowych. Zaproszeni prelegenci pokażą jak poprawić jakość usług wykorzystując różne narzędzia w ramach jednej firmy.

„Dotychczasowe edycje konferencji poruszały temat szeroko rozumianego handlu w Internecie, bezpieczeństwa, nurtu web 2.0 oraz projektów start-up. W trakcie piątej edycji konferencji e-commerce 200. skupimy się na rozwiązaniach zapewniających łączenie systemów. Integracja gwarantuje sprawny przepływ informacji między klientem, sklepem, dostawcą oraz pośrednikiem finansowym. Przy czym zakup może być realizowany zarówno poprzez interfejs przeglądarki, jak i terminal w sklepie. W trakcie konferencji ponadto zaprezentujemy aktualne wskaźniki, perspektywy i zagrożenia związane z handlem.” - podsumowuje Krzysztof Wiśniewski koordynator konferencji e-commerce 2009, firma Prokonf.

W obecnych trudnych czasach opinie ekspertów od gospodarki są zgodne, że Internet i e-biznes wyjdą z kryzysu silniejsze. Firmy szukając oszczędności skierują swoją uwagę w stronę większej automatyzacji zamawiania, dystrybucji, korespondencji z klientami, sprzedaży i zakupów. Naturalnie, w XXI wieku, najtaniej jest prowadzić firmę przez Internet. Dlatego rozwój tej branży, pomimo nie najlepszego klimatu do inwestowania jest niemal pewny.

„Pomimo światowego kryzysu, branża internetowa notuje znaczący wzrost sprzedaży. Jednocześnie firmy stały się bardziej ostrożne w planowaniu dalszego rozwoju i starają się przede wszystkim przetrwać. Będąc przeciwko i za "trendem kryzysu" należy podjąć działania w celu zwiększania sprzedaży i redukcji kosztów własnych, nieoceniona staje się integracja.”. - wyjaśnia Krzysztof Wiśniewski.

Podczas konferencji o swoich usługach oraz biznesowych korzyściach płynących z ich wykorzystania i połączenia w sklepie internetowym będą opowiadali specjaliści od projektowania sklepów internetowych, porównywarek cen, spedytorów oraz użyteczności stron. Spotkanie będzie także podsumowaniem dotychczas stosowanych technik marketingu i ich skuteczności oraz perspektyw dalszego rozwoju w kontekście synergii usług i korelacji komunikatów reklamowych kierowanych do odbiorcy.

Warto zauważyć, że sklep internetowy znajduje się w bardzo złożonym środowisku, w którym zachodzi wiele interakcji. W e-hanldu trzeba na bieżąco utrzymywać bardzo dobre relacje z klientami, którzy wymagają dobrego jakościowego towaru, w rozsądnej cenie dostarczonego bardzo szybko i w wygodny dla nich sposób. To wymaga na sklepie internetowym integracji z jego dostawcami oraz dystrybutorami. Wszystko po to, aby szybko zdobyć towar i dostarczyć go do klienta minimalizując przy okazji koszty magazynowania. Bez odpowiedniej automatyzacji komunikacji pomiędzy sklepem a hurtowniami oraz sklepem a dostawcami nie uda się osiągnąć wysokiej jakości usług.

Każdy handlujący w Internecie zdaje sobie sprawę, że jeden kanał sprzedaży, czyli witryna sklepu nie wystarcza żeby odnieść sukces. Sklep internetowy obecnie musi integrować w ramach jednego systemu kilka, jeżeli nie kilkanaście kanałów sprzedaży. Są to najczęściej aukcje, porównywarki cen lub pasaże handlowe. Jeżeli właściciel sklepu poważnie myśli o eksporcie, ilość kanałów dystrybucji staje się jeszcze większa.

Wiele sklepów internetowych oprócz sprzedaży detalicznej zajmuje się również hurtem. W tej dziedzinie również niezbędna jest integracja, tym razem z odbiorcami detalicznymi, którzy powinni mieć wgląd w asortyment hurtowni aby na bieżąco robić odpowiednie zakupy.

„Idealny sklep internetowy powinny cechować szybkie i rzetelne dostawy, stała komunikacja z klientem, dobre pozycjonowanie w wyszukiwarkach, dobre opinie w porównywarkach, świetne relacje z klientami, rozległa sieć sklepów partnerskich w kraju i za granicą. Sklepy internetowe coraz częściej budują sieć punktów detalicznych i magazynów, która pomaga w szybkiej realizacji dostaw. Wszystko to musi być spięte przez sprawny system informatyczny, pozwalający precyzyjnie zarządzać informacją. Jeżeli prowadzisz sklep internetowy lub detaliczny i planujesz jego rozbudowę lub Twój skomplikowany i nieefektywny system informatyczny absorbuje większość czasu pracowników firmy, to podczas tej konferencji dowiesz się jak przełączyć biznes na wyższe obroty.”. - podsumowuje Krzysztof Wiśniewski.

Warto dodać, że konferencja wpisuje się w Szczecińskie InfoTrendy, w ramach których odbędą się również imprezy towarzyszące takie jak Piknik IT oraz IT Party w Teatrze Letnim na Jasnych Błoniach. Celem InfoTrendów jest pokazanie miasta Szczecin, jako miejsca sprzyjającego rozwojowi informatyki, promocja wydziałów informatyki szczecińskich uczelni oraz lokalnych firm z branży IT. W trakcie InfoTrendów odbędzie się łącznie 5 równoległych konferencji, które będą poruszały szerokie spektrum zagadnień związanych z technologiami IT: Szczegółowy program wydarzeń dostępny jest na stronie www.infotrendy.eu.

Głównym sponsorem oraz patronem merytorycznym konferencji e-commerce 200. jest IAI S.A., czyli firma oferująca platformę do e-handlu IAI-Shop.com. Przy okazji konferencji zorganizowane zostanie pierwsze spotkanie użytkowników IAI-Shop.com oraz panel poświęcony kierunkom rozwoju platformy i firmy w kontekście debiutu na New Connect. „Obsługujemy obecnie ponad 500 sklepów internetowych z całej Polski. Z wieloma firmami jesteśmy związani od 5 lat i codziennie ciężko pracujemy aby mogli odnieść jak największy sukces. Jesteśmy w bardzo bliskim kontakcie z klientami, ale pomimo chęci wielu z nich nie udało nam się poznać. Bardzo cieszę się z tego spotkania. Nic nie zastąpi rozmowy osobistej. Mam nadzieję, że nasi klienci licznie stawią się na konferencji” - mówi Paweł Fornalski CEO IAI S.A.

Konferencja została zaplanowana dla łącznie 15. osób. Wychodząc naprzeciw przedstawicielom małych i średnich firm, koszt uczestnictwa w dwu dniowej konferencji to tylko 400zł. Organizatorzy oprócz udziału w spotkaniu w cenie imprezy zapewniają posiłki oraz uczestnictwo w spotkaniach off-conference zgodnych z nurtem przewodnim konferencji. (oraz udział w spotkaniach towarzyszących konferencji). Ponadto sponsor główny zapewnia specjalną zniżkę dla uczestników spotkania na swoje usługi.

Dokładny program konferencji oraz formularz rejestracyjny znajdą państwo pod adresem internetowym www.e-commerce2009.pl

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)