Kolejni dołączają do skargi na Google Images

Kolejni dołączają do skargi na Google Images
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe

21.05.2014 10:48, aktual.: 21.05.2014 11:16

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Europejski Związek Agencji Informacyjnych (EANA) wsparł antymonopolową
skargę do KE na firmę Google, złożoną przez CEPIC (Centre of the Picture Industry). Chodzi o usługę Google Images, która pozwala wyszukiwać i wykorzystywać zdjęcia bez zgody ich autorów.

Zdaniem przedstawicieli CEPIC internetowa wyszukiwarka zdjęć Google Images prezentuje obrazy w pełnym rozmiarze i wysokiej rozdzielczości, a także pozwala użytkownikom pobierać je bez konieczności wchodzenia na stronę, gdzie znajdują się oryginalne zdjęcie.

Prezes Europejskiego Związku Agencji Informacyjnych Peter Kropsch zaznaczył, że jest zadowolony z możliwości wsparcia inicjatywy CEPIC związanej z wyjaśnieniem sytuacji dotyczącej praw do zdjęć. "Istotna część modelu biznesowego agencji informacyjnych opiera się na handlu prawami do korzystania z przygotowanych treści. Prawie wszystkie agencje informacyjne oferują obecnie materiały fotograficzne. EANA uważa, że produkcja wysokiej jakości treści, czy to jest tekst, czy obraz, musi opierać się na jasnej sytuacji prawnej, w której oferuje się sprawiedliwy udział producentów wysokiej jakości usług informacyjnych" - podkreślił cytowany w komunikacje Kropsch.

Szef CEPIC Alfonso Gutierrez zaznaczył w komunikacie, że docenia decyzję EANA. "Cieszymy się widząc, że mamy podobne poglądy w tej sprawie. Mamy teraz niepowtarzalną okazję do przedstawienia stanowiska ważnego sektora, który niestety często jest niedoceniany" - powiedział Gutierrez.

Powstały w 199. r. CEPIC zrzesza agencje fotograficzne i niezależnych fotografów na całym świecie. EANA to Europejski Związek Agencji Informacyjnych, który zrzesza agencje informacyjne z 32 krajów europejskich. Należy do niego również Polska Agencja Prasowa. Został założony w 1956 roku i służy jako forum współpracy oraz wymiany doświadczeń pomiędzy agencjami członkowskimi.

A waszym zdaniem kto ma rację? Google, czy skarżące je firmy?

Źródło artykułu:PAP
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (1)
Zobacz także