Kolejni dołączają do skargi na Google Images

Strona głównaKolejni dołączają do skargi na Google Images
21.05.2014 10:48
Kolejni dołączają do skargi na Google Images
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe

Europejski Związek Agencji Informacyjnych (EANA) wsparł antymonopolową
skargę do KE na firmę Google, złożoną przez CEPIC (Centre of the Picture Industry). Chodzi o usługę Google Images, która pozwala wyszukiwać i wykorzystywać zdjęcia bez zgody ich autorów.

Zdaniem przedstawicieli CEPIC internetowa wyszukiwarka zdjęć Google Images prezentuje obrazy w pełnym rozmiarze i wysokiej rozdzielczości, a także pozwala użytkownikom pobierać je bez konieczności wchodzenia na stronę, gdzie znajdują się oryginalne zdjęcie.

Prezes Europejskiego Związku Agencji Informacyjnych Peter Kropsch zaznaczył, że jest zadowolony z możliwości wsparcia inicjatywy CEPIC związanej z wyjaśnieniem sytuacji dotyczącej praw do zdjęć. "Istotna część modelu biznesowego agencji informacyjnych opiera się na handlu prawami do korzystania z przygotowanych treści. Prawie wszystkie agencje informacyjne oferują obecnie materiały fotograficzne. EANA uważa, że produkcja wysokiej jakości treści, czy to jest tekst, czy obraz, musi opierać się na jasnej sytuacji prawnej, w której oferuje się sprawiedliwy udział producentów wysokiej jakości usług informacyjnych" - podkreślił cytowany w komunikacje Kropsch.

Szef CEPIC Alfonso Gutierrez zaznaczył w komunikacie, że docenia decyzję EANA. "Cieszymy się widząc, że mamy podobne poglądy w tej sprawie. Mamy teraz niepowtarzalną okazję do przedstawienia stanowiska ważnego sektora, który niestety często jest niedoceniany" - powiedział Gutierrez.

Powstały w 199. r. CEPIC zrzesza agencje fotograficzne i niezależnych fotografów na całym świecie. EANA to Europejski Związek Agencji Informacyjnych, który zrzesza agencje informacyjne z 32 krajów europejskich. Należy do niego również Polska Agencja Prasowa. Został założony w 1956 roku i służy jako forum współpracy oraz wymiany doświadczeń pomiędzy agencjami członkowskimi.

A waszym zdaniem kto ma rację? Google, czy skarżące je firmy?

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (1)