Kobiety bardziej chcą plazmowego Tv, niż biżuterii
Kobiety coraz częściej pojawiają się w sklepach elektronicznych nie tylko w roli towarzyszek, ale przede wszystkim jako świadome konsumentki, pragnące dokonać przemyślanych zakupów. Jak pokazują badania, większość z nich o wiele bardziej się ucieszy z nowego telewizora plazmowego niż z drogiej biżuterii.
18.06.2009 | aktual.: 18.06.2009 16:21
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Polki uwielbiają elektroniczne nowinki, a co za tym idzie - nie żałują wydanych na nie pieniędzy. Jak podaje raport Centrum Dobrego Obrazu, prawie 30. Polek planuje zakup nowego telewizora w nadchodzącym roku, z czego aż 40% jest skłonna wydać na to ponad 2000 zł. Preferencje płci pięknej są o tyle istotne, że według socjologów w Polsce kobiety mają wpływ na 75-78% decyzji dotyczących wydatkowania domowego budżetu. Zachowanie Polek odzwierciedla ogólnoświatowy trend. Przykładowo raport Girls Gone Wired sporządzony na zlecenie amerykańskiej stacji telewizyjnej Oxygen wykazał, że aż 77% Amerykanek wolałoby otrzymać telewizor plazmowy niż diamentowy naszyjnik, natomiast 56% zrezygnowałoby z wakacji na Florydzie w zamian za taki odbiornik telewizyjny.
Wiedza domeną mężczyzn?
Raport „Znajomość technologii obrazu wśród Polaków” przeprowadzony na zlecenie Centrum Dobrego Obrazu wykazał, że blisko jedna trzecia Polaków aktywnie poszukuje informacji na temat nowinek technologicznych. Trudno szukać tu zróżnicowania ze względu na płeć. Chociaż elektronika powszechnie uważana jest za dziedzinę wybitnie męską, to w rzeczywistości wiedzę kobiet i mężczyzn na temat nowych technologii można uznać za porównywalną. Wiele kobiet nie ujawnia po prostu swej rzeczywistej znajomości technologii - aby nadrobić dystans do mężczyzn, zbierają dane z różnych źródeł, dzięki czemu poszczycić się mogą naprawdę dużym zasobem informacji. Przykładowo, aż 43. kobiet przy zakupie sprzętu elektronicznego posiłkuje się nie tylko pomocą sprzedawcy w sklepie, ale również na własną rękę zbiera jak największą ilość informacji dotyczących danej kategorii produktów.
Ascetyczny szyk płaskich ekranów
Od kiedy funkcjonalność łączy się z efektywnością, kobiety częściej odwiedzają sklepy z elektroniką użytkową. Można by pomyśleć, że elegancki, płaski ekran telewizora został wręcz stworzony z myślą o kobietach. Przyciągający uwagę design najnowszych cudów techniki, takich jak np. plazmy, idealnie wkomponowuje się w estetykę nowoczesnego wnętrza i stanowi prawdziwą ozdobę salonu. Kiedyś kobiety interesowały się o wiele bardziej wyposażeniem domu niż technologią. Odkąd jednak w szerokiej dystrybucji znalazły się odbiorniki plazmowe i LCD, kobiety przekonały się do odwiedzin w sklepach elektronicznych. Co ciekawe, obecnie to właśnie one dają impuls do zakupu blisko 60. sprzedawanych płaskich telewizorów.
Kobiecy sposób na robienie zakupów
Kameralna atmosfera, fachowa pomoc obsługi, duży wybór produktów oraz dobra aranżacja wnętrza (światło, oznaczenia) są dla kobiet najważniejszymi czynnikami udanych zakupów. W takich warunkach z przyjemnością dokonują wyboru odpowiedniego telewizora. Warto zauważyć, że współczesne kobiety najwyżej cenią sobie funkcjonalność, trwałość, łatwość użytkowania oraz wzornictwo nowoczesnej elektroniki. Robiąc zakupy, koncentrują się na wymiernych korzyściach płynących z poszczególnych funkcjonalności: w jaki sposób dany model telewizora sprawdzi się w codziennym użytkowaniu, podczas spotkań w gronie przyjaciół, czy będzie bezpieczny dla dzieci, itd. Może dlatego telewizor plazmowy stał się większym przedmiotem pożądania niż diamenty. Przedstawicielki płci pięknej wolą cieszyć się doskonałą jakością domowej rozrywki niż raz do roku zaprezentować drogi naszyjnik.
Materiał przygotowany został przez Centrum Dobrego Obrazu - CDO