Klienci App Store wydają średnio 9 USD na pięć aplikacji
Według nowego sondażu AdMob użytkownicy iPhone’a pobierają średnio 10 nowych aplikacji miesięcznie na swojego smartfona. Ta liczba stawia ich na równi z użytkownikami Androida, jednak obie grupy pozostają w tyle za właścicielami iPoda touch, którzy konsumują 18 aplikacji w tym samym czasie. Na nieszczęście dla deweloperów, tylko 19% posiadaczy Androida i około połowa posiadaczy iPhone’a kupuje więcej niż jedną aplikację miesięcznie. Należy zwrócić uwagę na słowo ‘kupuje’, gdyż nie wszystkie aplikacje są płatne. Wszystko to oznacza, że w przybliżeniu połowa użytkowników dokonuje większości zakupów w App Store, a główną ilość pobrań z Android Market i iTunes Store stanowią aplikacje darmowe.
02.09.2009 09:58
Wyniki badania pokazują również, że użytkownicy kupujący aplikacje wydali średnio 9 USD na pięć pobrań. Respondenci przyznali, że głównym powodem, dla którego kupili daną aplikację była możliwość skorzystania z darmowej wersji. To dowodzi, że deweloperzy mają rację narzekając na brak opcji ‘demo’. w App Store.
Biorąc pod uwagę liczne sukcesy App Store w ostatnim czasie, wyniki sondażu powinny uświadamiać, że nie wszyscy deweloperzy zarabiają miliony tworząc aplikacje tylko na jedną platformę. Wygląda na to, że połowa wszystkich użytkowników nie jest zainteresowana ściąganiem więcej niż jednej aplikacji miesięcznie, a druga połowa wcale nie wydaje tak wiele pieniędzy w przeliczeniu na aplikację lub miesiąc.
Podsumowując wygląda na to, że tanie i darmowe aplikacje mają swoją przyszłość, a jeżeli deweloper chce aby jego aplikacja się sprzedawała, powinien najpierw udostępnić użytkownikom darmową wersję demonstracyjną. Można się również zastanawiać, czy darmowe, przynoszące zyski z reklam aplikacje nie są najlepszym rozwiązaniem.
Sondaż przeprowadzono na 111. osobach. Można więc uznać jego wyniki za całkiem wiarygodne.