Kłamstwa i poglądy skrajnie prawicowe najpopularniejsze na Facebooku

Twórca i właciciel Facebooka Mark Zucerkberg
Twórca i właciciel Facebooka Mark Zucerkberg
Źródło zdjęć: © GETTY, SOPA Images/LightRocket via Gett | SOPA Images
Bolesław Breczko

04.03.2021 14:53

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Uniwersytet Nowego Jorku zbadał, jakiego rodzaju treści są najpopularniejsze na Facebooku. Fake newsy mają się świetnie.

Posty ze źródeł skategoryzowanych jako skrajnie prawicowe generują największe zaangażowanie na Facebooku, wynika z badania przeprowadzonego na Uniwersytecie w Nowym Jorku (NYU). Pod nimi na liście najbardziej angażujących znajdują się treści ze źródeł skrajnie lewicowych, a na końcu są te z centrum.

W ramach badania sprawdzono też, jak duże zaangażowanie wzbudzają fake newsy. Okazuje się, że ogromne. Nieprawdziwe informacje ze źródeł prawicowych mają średnio 426 interakcji na tysiąc oglądających w ciągu tygodnia, podczas gdy źródła zawierające wiarygodne informacje miały prawie o połowę mniej interakcji (259).

Skrajne poglądy i treści, niezależnie, czy ze źródeł prawicowych, czy lewicowych wzbudzały największe zainteresowanie w czasie politycznych wydarzeń w Stanach Zjednoczonych, wyborach i 6 stycznia, gdy doszło do ataku na Kapitol. Wiadomości z bardziej umiarkowanych źródeł cieszyły się stałym zainteresowaniem bez tak znacznych wzrostów.

Skrajnie prawicowe treści radziły sobie dużo lepiej jeśli zwierały fałszywe informacje. Dla porównania fałszywe informacje z lewej strony lub centrum wypadały gorzej w porównaniu z wiarygodnymi informacji ze źródeł o podobnej orientacji politycznej.

Badacze przyznają, że ich badanie było ograniczone ze względu na brak dostępu do informacji ze strony Facebooka. Z tego powodu nie są w stanie stwierdzić, dlaczego fałszywe treści ze źródeł prawicowych są bardziej angażujące.

Źródło artykułu:WP Tech
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (44)
Zobacz także