KER: Orange nie może mówić o Neostradzie "niezawodna"
Komisja Etyki Reklamy, działająca przy Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy, uznała za niezgodną z kodeksem etyki reklamę Orange, w której telekom Neostradę określał mianem niezawodnej.
Komisja Etyki Reklamy, działająca przy Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy, uznała za niezgodną z kodeksem etyki reklamę Orange, w której telekom Neostradę określał mianem _ niezawodnej _.
Komisja wskazała, że w reklamie użyto stwierdzenia _ niezawodna Neostrada _ co może sugerować odbiorcom reklamy, że powyższa usługa dostępu do internetu w rzeczywistości cechuje się bezawaryjnością, wyjątkową sprawnością oraz działa bez jakichkolwiek zakłóceń czy usterek. Komisja podniosła, że na potwierdzenie użytego w reklamie twierdzenia o niezawodności, Orange nie przedstawił żadnych dowodów świadczących, iż usługa Neostrada rzeczywiście posiada powyższą cechę.
Na reklamę poskarżył się jeden z konsumentów, dodając do tego zarzut niezasadnego użycia wyrażenia _ gorące oferty _, co miało w nieuprawniony sposób wywierać silny wpływ psychologiczny. Tego zarzutu Komisja w orzeczeniu nie podzieliła.
Całość orzeczenia można przeczytać na stronie radareklamy.pl.