Milionowe straty przez nowe logo Google'a
Jakiś czas temu na stronie głównej wyszukiwarki internetowej Google mogliśmy bawić się ciekawym gadżetem w postaci Doodle’a zaprojektowanego na kształt gitary. Okazuje się, że interaktywne logo firmy spodobało
17.06.2011 | aktual.: 17.06.2011 15:25
Jakiś czas temu na stronie głównej wyszukiwarki internetowej Google mogliśmy bawić się ciekawym gadżetem w postaci Doodle'a zaprojektowanego na kształt gitary. Okazuje się, że interaktywne logo firmy przypadło do gustu pracownikom siedzącym przed komputerami. Chyba nawet za bardzo, gdyż szacuje się, że chwila beztroskiej rozrywki spowodowała spadek produktywności. Przełożyło się to bezpośrednio na straty przedsiębiorców rzędu setek milionów złotych w skali globalnej.
Doodle, czyli wariacje na temat logo najpopularniejszej na świecie wyszukiwarki internetowej, łączą znak firmowy Google z grafikami ilustrującymi globalne święta czy też lokalne wydarzenia. Tradycja ma już ponad 1. lat. Większość z nich zaprojektował Dennis Hwang, webmaster Google, którego „gryzmoły” („gryzmolić” to polskie tłumaczenie słowa „doodle”) wypracowały już sobie status kultowych.
Nowy Doodle powstał, aby oddać cześć ojcu współczesnej gitary elektrycznej, którym okrzyknięto Lesa Paula. Zmarły w 200. roku amerykański gitarzysta jazzowy 9 czerwca 2011 roku obchodziłby 96 urodziny. Z tej okazji firma Google przygotowała dla użytkowników swojej wyszukiwarki nowe, interaktywne logo, które zmieniało standardową grafikę w wirtualna gitarę. Gadżet pozwalał pobrzdąkać w wolnej od przeszukiwania sieci chwili. Strunami można było szarpać za pomocą myszki.
Projekt nowego doodla kosztował firmę około 930. funtów. Kwota ta nie robi jednak wrażenia w zestawieniu z kosztami, jakie przez gitarowego doodla ponieśli pracodawcy na całym świecie. Jak podaje serwis Extreme Tech, pracownicy spędzili w biurach łącznie 10,7 mln godzin na muzycznej rozrywce od Google. Szacuje się, że świętowanie rocznicy urodzin muzyka graniem na wirtualnej gitarze kosztowało świat 166 mln funtów, czyli w przeliczeniu ponad 751 mln złotych. Trzeba przyznać, że projekt był świetnie zrealizowany, jednak z pewnością nie przypadł do gustu pracodawcom.
Jeśli komuś mało lub ktoś nie miał okazji zagrać na ostatnim doodlu od Google'a, może nadrobić "stracony" czas klikając tutaj - oczywiście w czasie wolnym od pracy.
SW/GB/GB