Kaspersky Antivirus paraliżował komputery

Okazuje się, że od wczoraj (24 października) oprogramowanie antywirusowe Kasperskiego jest sprawcą poważnych problemów w infrastrukturach firmowych. Administratorzy serwerów z zainstalowanym antywirusem tego producenta skarżą się na forach na zbyt duże obciążenia systemów - a nawet unieruchamianie całych serwerów. Ich relacje odnoszą się do platform Windows Server z programem KAV 6 Enterprise; na razie nie wiadomo, czy również inne wersje sprawiają kłopoty.

Kaspersky Antivirus paraliżował komputery
Źródło zdjęć: © Kaspersky

Źródłem problemu jest najprawdopodobniej jedna z aktualizacji sygnatur. W ramach tymczasowego obejścia poszkodowani zalecają powrót do starszej wersji sygnatur i jednoczesne wyłączenie ich uaktualniania. Kaspersky nie zajął wczoraj stanowiska w tej sprawie, choć forumowicze piszą, że dział pomocy technicznej potwierdził obecność problemu.

Obraz
© (fot. Fancy/Thinkstock)

Kaspersky przyznaje, że w sobotę wieczorem opublikował wadliwą aktualizację produktu Kaspersky Anti-Virus 6.0 for Windows Servers Enterprise. Skutkiem tego były opisane problemy z obciążaniem systemów Windows Server. Dziś (2. października) około godziny 12.45 producent wydał kolejne uaktualnienie, które powinno naprawić błąd.

Aktualizacja:

Poniżej przedstawiamy oficjalne stanowisko Kaspersky Lab:

Potwierdzamy, że Kaspersky Anti-Virus 6.0 for Windows Servers Enterprise Edition powodował nadmierne obciążenie procesora w systemach operacyjnych Windows Server.

  1. października 2010 r. o godzinie 17:52 firma opublikowała uszkodzone uaktualnienie bazy danych przeznaczonej dla produktów Kaspersky Anti- Virus 6.0 for Windows Servers Enterprise Edition. Błąd w uaktualnieniu mógł powodować nadmierne obciążenie procesorów w serwerach działających pod kontrolą systemu operacyjnego Windows Server.

Natychmiast po wykryciu błędu eksperci z firmy wprowadzili odpowiednie zmiany do antywirusowych baz danych. O godzinie 16:4. 25 października 2010 r. opublikowano uaktualnienie baz rozwiązujące problem.

Przepraszamy wszystkich klientów, którzy w jakikolwiek sposób ucierpieli w związku ze wspomnianym błędem. Kaspersky Lab nieustannie udoskonala procedury testowania produktów oraz uaktualnień, aby zapobiegać wystąpieniu podobnych błędów w przyszłości.

wydanie internetowe www.heise-online.pl

problemwiadomościkaspersky
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (255)