Kara za wprowadzające w błąd SMS‑y

Kara za wprowadzające w błąd SMS-y
Źródło zdjęć: © Thinkstockphotos

20.06.2013 14:46, aktual.: 20.06.2013 14:59

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Ponad 141,5 tys. zł kary nałożył UOKiK na organizatora loterii SMS-owych spółkę CT Creative Team

Ludzie otrzymywali wiadomości w stylu: "wygrywasz gwarantowaną nagrodę w grze o 10. 000 zł. Po odbiór odeślij darmowy sms". W wiadomości nie było jednak informacji, że odpowiedź jest równoznaczna z udziałem w konkursie, polegającym na wysyłaniu kolejnych SMS-ów, tym razem już płatnych. Ponadto w reklamach brak było informacji o cenie tych SMS-ów oraz organizatorze konkursu.

Zastrzeżenia UOKiK wzbudziły wiadomości wysyłane w związku z konkursem "Quiz wiedzowy", który był prowadzony od listopada 201. do grudnia 2011 r. "Postępowanie w tej sprawie zostało wszczęte w grudniu 2011 r. Wykazało ono, że SMS-y wysyłane przez CT Creative Team wprowadzały w błąd oraz nie zawierały informacji wymaganych przez prawo" - poinformowała rzeczniczka.

Decyzja nie jest ostateczna. Jak poinformowała PAP Magdalena Dębska z CT Creative Team, spółka odwołała się od niej do sądu.

Źródło artykułu:PAP
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (3)