Kara dla sieci Plus za wprowadzanie w błąd

Strona głównaKara dla sieci Plus za wprowadzanie w błąd
12.11.2013 14:05
Kara dla sieci Plus za wprowadzanie w błąd
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe

Reklama operatora sieci Plus "29 groszy za minutę do wszystkich" wprowadzała konsumentów w błąd. Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów potwierdził decyzję Prezes UOKiK nakładającą na przedsiębiorcę karę w wysokości ponad 1,8 mln zł.

Wyrok SOKiK dotyczy decyzji UOKiK z grudnia 201. roku. Urząd stwierdził wówczas, że reklamy operatora sieci Plus - spółki Polkomtel - wprowadzały w błąd informując, że stawka 29 groszy za minutę dotyczyła każdego połączenia głosowego w usłudze MixPlus. Tymczasem cena ta obowiązywała jedynie pod warunkiem wykupienia przez użytkownika dodatkowego pakietu usług i pełnego wykorzystania limitu minut przyznanego w ramach tego pakietu. W opinii Urzędu, konsument pod wpływem wprowadzających w błąd reklam Polkomtela mógłby zdecydować się na skorzystanie z oferty, czego nie zrobiłby gdyby został rzetelnie poinformowany o jej warunkach. Wprowadzanie konsumentów w błąd jest uznawane za niezgodną z prawem, nieuczciwą praktykę rynkową.

Sąd zgodził się ze stanowiskiem Prezes UOKiK podtrzymując karę pieniężną w wysokości 1 85. 067 zł, nakaz publikacji decyzji w całości w serwisie internetowym przedsiębiorcy oraz nakaz publikacji sentencji decyzji w dzienniku ogólnopolskim. Wyrok SOKiK w Warszawie z 8 listopada 2013 r. nie jest prawomocny, przedsiębiorcy przysługuje apelacja.

Źródło: UOKiK

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (10)