Jesteś klientem Banku Millenium? Uważaj na to oszustwo
Bankowość elektroniczna bardzo ułatwia życie, ale korzystając z takich usług należy pamiętać, że jesteśmy nieustannie narażeni na działania oszustów, którzy próbują wykraść pieniądze z naszego konta. Serwis dobreprogramy.pl informuje, że przestępcy wzięli sobie niedawno za cel klientów Banku Millenium oraz losowe osoby, do których rozsyłają fałszywe SMS–y oraz e–maile.
21.06.2022 | aktual.: 22.06.2022 06:58
Redakcja dobreprogramy.pl przekazała, że otrzymała fałszywe wiadomości dwoma niezależnymi kanałami w odstępie niecałej doby. "Najpierw do jednej z dziennikarek dotarł fałszywy SMS: >>Ograniczyliśmy dostęp do Twojego konta ze względu na podejrzaną aktywność<< (…). Potem standardowa zachęta do odwiedzenia podlinkowanej strony, by rozwiązać >>problem<<" – czytamy na łamach serwisu.
Uwaga na fałszywe wiadomości
Warto zaznaczyć, że kampanie z fałszywymi SMS–ami i e–mailami wydają się nie być ze sobą powiązane. W obydwu przypadkach chodzi jednak o skłonienie odbiory do wejścia w podlinkowaną stronę. Po dodaniu danych logowania w spreparowanym formularzu niczego nieświadoma ofiara oszustwa straci najpewniej swoje pieniądze.
Należy zaznaczyć, że w przypadku opisywanym na łamach dobreprogramy.pl odbiorca nie był klientem Banku Millenium. Fakt ten potwierdza, że wiadomość jest fałszywa i oszuści kierują ją do losowych osób licząc zapewne, że znajdzie się wśród nich ktoś, kto rzeczywiście ma konto w Millenium.
Na redakcyjną skrzynkę serwisu dobreporgramy.pl wysłano również e–maila, w którym zasugerowano odwiedzenie wskazanej strony z powodu "braku kompatybilności konta z nowym systemem bezpieczeństwa". W przeciwieństwie do wielu innych ataków tego typu, wiadomość jest napisana składnie i zawiera polskie znaki diakrytyczne.
Jeśli otrzymacie podobnego SMS–a lub e–maila, radzimy nie reagować pochopnie i po prostu zignorować takie treści. Aby rozwiać wszelkie wątpliwości, warto rozważyć również kontakt z infolinią swojego banku.
Adam Gaafar, dziennikarz Wirtualnej Polski