Jesteś klientem Banku Millenium? Uważaj na to oszustwo
Bankowość elektroniczna bardzo ułatwia życie, ale korzystając z takich usług należy pamiętać, że jesteśmy nieustannie narażeni na działania oszustów, którzy próbują wykraść pieniądze z naszego konta. Serwis dobreprogramy.pl informuje, że przestępcy wzięli sobie niedawno za cel klientów Banku Millenium oraz losowe osoby, do których rozsyłają fałszywe SMS–y oraz e–maile.
Redakcja dobreprogramy.pl przekazała, że otrzymała fałszywe wiadomości dwoma niezależnymi kanałami w odstępie niecałej doby. "Najpierw do jednej z dziennikarek dotarł fałszywy SMS: >>Ograniczyliśmy dostęp do Twojego konta ze względu na podejrzaną aktywność<< (…). Potem standardowa zachęta do odwiedzenia podlinkowanej strony, by rozwiązać >>problem<<" – czytamy na łamach serwisu.
Uwaga na fałszywe wiadomości
Warto zaznaczyć, że kampanie z fałszywymi SMS–ami i e–mailami wydają się nie być ze sobą powiązane. W obydwu przypadkach chodzi jednak o skłonienie odbiory do wejścia w podlinkowaną stronę. Po dodaniu danych logowania w spreparowanym formularzu niczego nieświadoma ofiara oszustwa straci najpewniej swoje pieniądze.
Należy zaznaczyć, że w przypadku opisywanym na łamach dobreprogramy.pl odbiorca nie był klientem Banku Millenium. Fakt ten potwierdza, że wiadomość jest fałszywa i oszuści kierują ją do losowych osób licząc zapewne, że znajdzie się wśród nich ktoś, kto rzeczywiście ma konto w Millenium.
Na redakcyjną skrzynkę serwisu dobreporgramy.pl wysłano również e–maila, w którym zasugerowano odwiedzenie wskazanej strony z powodu "braku kompatybilności konta z nowym systemem bezpieczeństwa". W przeciwieństwie do wielu innych ataków tego typu, wiadomość jest napisana składnie i zawiera polskie znaki diakrytyczne.
Jeśli otrzymacie podobnego SMS–a lub e–maila, radzimy nie reagować pochopnie i po prostu zignorować takie treści. Aby rozwiać wszelkie wątpliwości, warto rozważyć również kontakt z infolinią swojego banku.
Adam Gaafar, dziennikarz Wirtualnej Polski