Jak zwiększyć zasięg witryny o 13%
Mobilny Internet zwiększa średnio o 13% zasięg stron internetowych względem dostępnych tylko przy użyciu komputerów - oszacowała firma badawcza Nielsen.
Mobilna wersja serwisu to bardzo dobra inwestycja, ale nie we wszystkich kategoriach tematycznych. Nie przekonują nas mobilne serwisy aukcyjne i mobilne sklepy internetowe - zasięg w ich przypadku wrastał średnio o 1%. Mobilne wyszukiwarki, serwisy społecznościowe i serwisy biznesowo-finansowe odnotowały średnie wzrosty o odpowiednio 2, 3 i 4%.
Warto dodać, że serwisy społecznościowe i sklepy internetowe cieszą się największą popularnością w Japonii i w nich właśnie analitycy widzą kierunek rozwoju mobilnego Internetu. Jak widać w przeprowadzonych przez _ Nielsen _ badaniach, rynek ten tak naprawdę dopiero raczkuje.
Dużym zainteresowaniem cieszą się za to serwisy sportowe i pocztowe - wzrosty zasięgu o 10 i 11%. Strony zajmujące się grami i muzyką po "umobilnieniu" zwiększają zasięg o 15%.
Największy wpływ na widownię mają mobilne odsłony serwisów pogodowych i rozrywkowych, w których przypadku zasięg witryny wzrasta średnio o aż 22% po udostępnieniu jej mobilnej wersji.
Zapraszamy na mobilną wersję WP.PL pod adresem mini.wp.pl.