Jak ważna jest funkcjonalna strona internetowa?

Jak ważna jest funkcjonalna strona internetowa?

Jak ważna jest funkcjonalna strona internetowa?
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe
30.07.2014 10:56

Nikt nie lubi tracić czasu - dotyczy to każdej sfery życia, także wirtualnej rzeczywistości. Nieintuicyjne strony przyprawiają nas o ból głowy, potrafiąc nawet zniechęcić do danego produktu czy usługi. Jak operatorzy sieci komórkowych radzą sobie z zapewnieniem nam łatwego dostępu do informacji i funkcjonalności?

Przede wszystkim - przejrzystość!

Są strony, których regularnego odwiedzania po prostu nie da się uniknąć. Portale społecznościowe, ulubione sklepy internetowe, serwisy informacyjne –. dla każdego z nas może to być coś innego. Są też takie strony, na które większość z nas wpada od czasu do czasu, aby uzyskać konkretne informacje czy załatwić jakąś sprawę i zależy nam, aby proces ten przebiegł jak najsprawniej. W obu tych przypadkach szczególnie irytuje nas, kiedy w drogę wchodzi nam słabe usability tych serwisów, a jednym z podstawowych problemów, które się na nie składają, jest brak przejrzystości. Wpływa to nie tylko na estetykę danej strony, ale też zdecydowanie utrudnia korzystanie z niej, każąc nerwowo błądzić wzrokiem po menu nawet przy którejś z kolei wizycie.

Kto wpadł w pułapkę nadmiaru?

Niestety, ten problem często pojawia się na stronach operatorów sieci komórkowych. Co prawda niektórzy z nich zmierzają w stronę jego rozwiązania, na przykład nowa wersja serwisu internetowego Plusa to spory krok na drodze do uproszczenia skomplikowanych, przeładowanych menu. Sporą zaletą jest odpowiednie wyeksponowanie funkcjonalności, które mają być ułatwieniem dla klientów sieci. Jednak wciąż wydaje się, że strony polskich operatorów dotknęło szaleństwo nadmiaru. Ciężko się po nich poruszać choćby ze względu na nadmiar menu i nigdy nie wiadomo, gdzie szukać potrzebnych nam informacji czy usług. W wielu przypadkach przydałoby się więcej równowagi i spójności. Często trudno zrozumieć schemat, według którego zostały podzielone zakładki, co razi szczególnie dlatego, że wielu rzeczy trzeba szukać w niewygodnych rozwijanych menu (które oczywiście można dobrze zaprojektować, co udowadnia T-Mobile).

Diabeł tkwi w szczegółach

Na te niedogodności łatwiej przymknąć oko, kiedy przeglądamy strony korzystając z komputera. Prawdziwy problem pojawia się jednak, gdy robimy to z poziomu urządzeń mobilnych. Oczywiście wystarczy wprowadzić odpowiednio okrojoną, przystosowaną do nich wersję strony, co zrobiły m.in. Orange i Play. Jednak w niektórych przypadkach wciąż jesteśmy skazani na ciągłe niewygodne scrollowanie. Oprócz tego istnieje kilka drobnych niedociągnięć, które wydają się łatwe do zlikwidowania. O ile poruszanie się po nowej stronie Plusa jest dość intuicyjne, warto byłoby ułatwić dostęp do menu –. lub choćby powrót na stronę główną – z każdego poziomu. Nieco irytujące są też wyskakujące w przypadku niektórych serwisów zbędne okienka startowe, kojarzące się ze znienawidzonymi przez internautów reklamami. Podobnie odstraszające mogą być zresztą zbyt krzykliwe layouty, szczególnie te niefunkcjonalne.

Co dalej?

Warto zaznaczyć, że zmiany na stronie internetowej mogą znacznie zmienić podejście klientów, którzy przywiązują ogromną wagę do jakości strony internetowej, zwłaszcza na poziomie szukania swojego operatora. Zarówno poprawki na dużą skalę, jak i te drobne są bardzo istotne. Świadczą bowiem o dbałości o klienta, co każdy z nas potrafi docenić. Pamiętajcie, że często inicjatywa może wyjść z naszej strony. Za co cenicie strony poszczególnych operatorów a co byście w nich zmienili? Taki feedback jest szczególnie istotny w przypadku stron, które właśnie są w fazie przemiany.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (4)