Jak ukrócić zamawianie komentarzy w sieci?

W Radzie Reklamy trwają prace nad przepisami, które mają uregulować sprawę coraz częstszych w Internecie zamawianych pozytywnych komentarzy o produktach i usługach

Jak ukrócić zamawianie komentarzy w sieci?
Źródło zdjęć: © WP.PL

10.05.2010 11:49

W Radzie Reklamy trwają prace nad przepisami, które mają uregulować sprawę coraz częstszych w Internecie zamawianych pozytywnych komentarzy o produktach i usługach - informuje "Dziennik Polski".

_ "Problem się nasila, a w Internecie, zapewniającym anonimowość, jest najbardziej widoczny. Co prawda istnieją ustawy: o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji i przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym, ale w efekcie ciężko je odnieść do tego zjawiska. Regulacje są zbyt ogólnikowe, co powoduje, że sprawy stają się trudne do udowodnienia" _ - powiedziała gazecie Anna Bosak z firmy Streetcom, zajmującej się tzw. marketingiem szeptanym.

Obraz
© (fot. WP)

Przepisy dotyczące tego zjawiska powinny zostać włączone do Kodeksu Etyki Reklamy w najbliższych miesiącach.

_ "Oznacza to, że Rada Reklamy może wydawać orzeczenia w sprawie stosowania tzw. marketingu szeptanego niezgodnie z etycznymi standardami. A więc tak, jak już teraz ma to miejsce w przypadku tradycyjnych reklam, które łamią zasady etyki czy wprowadzają w błąd. Odpowiedzialność będzie ponosić firma zlecająca pisanie komentarzy w sieci" _ - tłumaczy Anna Bosak.

Źródło artykułu:PAP
Komentarze (0)