Jak firmy pompują sprzedaż w internecie? To warto wiedzieć

Ponad 3,5 mld złotych w pierwszym półroczu 2023 roku firmy w Polsce wydały na reklamę online – czytamy w najnowszym ebooku marketingowego portalu Interaktywnie.com pt.: "E’commerce w 2024 roku". To o 12 procent więcej w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego. Najwięcej z tej kwoty przedsiębiorstwa przeznaczyły na promocję sprzedaży swoich produktów lub usług. Na jakie formy reklamy postawiły przede wszystkim?

Źródło zdjęć: © materiały partnera

Cały ebook bez opłat nożna pobrać tutaj:

Firmy, które chcą sprzedawać swoje produkty w internecie wydają najwięcej na reklamę w Google, czyli na SEM. Udział wydatków w tym segmencie sięgnął 32,5 procent. Na drugim miejscu uplasowała się reklama display - 27,8 procent, a na trzecim ogłoszenia - 21,5 procent. Warto zwrócić uwagę, że z wyjątkiem e-mail marketingu, wydatki na przestrzeni roku wzrosły. 

Branża handlowa przoduje w wielkości kapitału wykorzystanego na reklamę online. Według tych danych, w pierwszym półroczu podmioty działające w tym segmencie gospodarki wydały w sumie na ten cel prawie 717 mln złotych. 

Skuteczna promocja sklepu online. Co wybrać?

Nie ma jednego skutecznego sposobu na promocję sklepu internetowego. Począwszy od reklamy w wyszukiwarkach, social media, content marketing, remarketing, marketing automation, po współpracę z największymi marketplace’ami, jak Allegro. Sposobów jest wiele, a jednym z kluczowych elementów zapewniających sukces, jest ich dywersyfikacja.

Prowadząc sklep internetowy warto zadbać o jego profil w mediach społecznościowych.

Platformy mediów społecznościowych zapewniają firmom dostęp do użytkowników, których trudno byłoby "dosięgnąć" organicznie. Co więcej, stanowią doskonałe miejsce do kontaktu z daną marką, a nawet do poznania jej oferty produktowej.

Większość platform udostępnia bowiem formaty dedykowane e-commerce, które pozwalają płynnie przechodzić na strony produktowe a nawet finalizować transakcje bez wychodzenia z aplikacji, nie wspominając już o influencer marketingu. Firmy mogą współpracować z wpływowymi osobami w celu promowania swoich produktów, co może prowadzić do zwiększenia ekspozycji marki i sprzedaży.

Platformy mediów społecznościowych oferują też opcje reklam ukierunkowanych na podstawie danych demograficznych i zainteresowań użytkowników. Te spersonalizowane reklamy mogą pomóc użytkownikom odkryć nowe produkty i promocje zgodne z ich zainteresowaniami.

Chcąc rozwinąć działalność sklepu internetowego można również rozważyć współpracę z popularnym marektplace’em lub porównywarką internetową. O ile pierwsza z opcji wiąże się z dodatkowym nakładem pracy, to porównywarka ma za zadanie przekierować użytkownika na stronę sklepu. Podobnie działa również marketing afiliacyjny, w którym afiliant otrzymuje prowizję od zakupu dokonanego przez użytkownika, który trafił do sklepu online za pośrednictwem jego serwisu. 

W Polsce czołowym marketplace’em jest Allegro. W grudniu ubiegłego roku korzystało z tej platformy prawie 8 mln internautów – czytamy w Interatywnie.com.

Więcej w ebooku dostępnym tutaj:

Materiał sponsorowany przez Interatywnie.com
Wybrane dla Ciebie
Chiny mają nowy okręt. Rzuca wyzwanie największym mocarstwom
Chiny mają nowy okręt. Rzuca wyzwanie największym mocarstwom
Nie tylko Koreańczycy. Ujawniono, kto jeszcze walczy za Rosję
Nie tylko Koreańczycy. Ujawniono, kto jeszcze walczy za Rosję
Mówią, że są lepsze niż F-35. Będą produkowane w Ukrainie
Mówią, że są lepsze niż F-35. Będą produkowane w Ukrainie
Lotnicze marzenie Ukraińców. Chcą je składać u siebie
Lotnicze marzenie Ukraińców. Chcą je składać u siebie
USA wsparły Polskę w zwalczaniu dronów. Rozstawiły system z Turcji
USA wsparły Polskę w zwalczaniu dronów. Rozstawiły system z Turcji
Polskie satelity ICEYE i PIAST lecą w kosmos. Start planowany na wtorek
Polskie satelity ICEYE i PIAST lecą w kosmos. Start planowany na wtorek
Widziały je tysiące osób. Czym były jasne kule na niebie?
Widziały je tysiące osób. Czym były jasne kule na niebie?
Ewolucyjna zagadka. Dlaczego ludzie nie mają ogonów?
Ewolucyjna zagadka. Dlaczego ludzie nie mają ogonów?
Kopiują Rosjan. Montują klatki na swoich czołgach
Kopiują Rosjan. Montują klatki na swoich czołgach
Rosjanie zaniepokojeni. Wiodące zakłady zbrojeniowe szykują zwolnienia
Rosjanie zaniepokojeni. Wiodące zakłady zbrojeniowe szykują zwolnienia
Sprzedają broń Polsce. Rezygnują ze współpracy z Ukrainą
Sprzedają broń Polsce. Rezygnują ze współpracy z Ukrainą
Jedna bitwa, dwa cele. Rosyjskie wozy poszły z dymem
Jedna bitwa, dwa cele. Rosyjskie wozy poszły z dymem