Internautów nie interesuje hazard online
04.12.2009 12:38, aktual.: 04.12.2009 13:31
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Niecałe 700 tysięcy Polaków skorzystało z usług hazardowych w Internecie w 2009 roku – wynika z badań D-Link Technology Trend, przeprowadzonych przez Millward Brown SMG/KRC na zlecenie firmy D-Link. To zaledwie 5% wszystkich użytkowników Internetu w Polsce. Kolejne 6% zetknęło się z reklamami kasyn internetowych lub bukmacherskich zakładów online.
Hazard w Internecie nie jest tak dużym problemem, jak chcieliby go widzieć politycy, opracowujący ustawę ograniczającą dostęp do tego typu usług. Z opublikowanych danych wynika, że prawie 90. polskich internautów w ogóle się z tym zjawiskiem nie zetknęło. Oznacza to, że ani nie widzieli reklam tego typu usług, ani nie grali w internetowym kasynie, ani nie obstawiali zakładów u bukmacherów.
Korzystanie z gier losowych przez Internet
Pytanie: Czy w ciągu minionego roku…?
Autorzy badania D-Link Technology Trend zapytali również Polaków, czy hazardu w Internecie należy zakazać. Blisko połowa ankietowanych (42%) nie ma zdania lub nie chce się na ten temat jednoznacznie wypowiadać. Co piąty (21%) pytany uważa, że hazard powinien działać na niezmienionych zasadach. Za zdecydowaną delegalizacją usług hazardowych w Internecie opowiada się co trzeci Polak (36%).
Stosunek do hazardu w Internecie
Pytanie: Czy Pana(i) zdaniem hazard w Internecie…?
D-Link Technology Trend to cykliczne badanie nastawienia Polaków do nowych technologii. Realizowane jest na zlecenie firmy D-Link przez Instytut MillwardBrown SMG/KRC. Badanie prowadzone jest w oparciu o bezpośrednie wywiady ankieterskie w domach respondentów na ogólnopolskiej próbie ok. 1000 osób, reprezentatywnej dla populacji Polaków w wieku 15+. Niniejsze badanie zostało zrealizowane w dniach 19-24 listopada 2009r.