Inteligentna Reklama w taxi w Warszawie laureatem Polskiej Nagrody Innowacyjności 2019
W dniach 24-25 października w Olsztynie odbył się Polski Kongres Przedsiębiorczości na którym dwukrotnie nagrodzono startup iQ.screen. Skąd wziął się fenomen nowoczesnych nośników reklamowych w reklamie DOOH i fenomen iQ.screen?
Branża reklamowa przeżywa ostatnimi czasy spore ożywienie, wydatki na reklamę są coraz większe, a nowoczesna reklama coraz lepiej przekłada się na sprzedaż i rozpoznawalność marki. Nie dziwi więc fakt, że wymyślono nowy inteligentny nośnik reklamowy, dziwić może to, że wymyśliło go dwóch studentów a w swoim wykonaniem prześcignęli ich japońską konkurencję, jedyną konkurencję na świecie.
Warszawskie taksówki, choć niepozorne, od początku czerwca są systematycznie wyposażane w nośniki iQ.screen, umożliwiające wyświetlanie targetowanych treści. Mało kto wie, że ta zaawansowana technologia umożliwia reklamę przyszłości, która sprawdza się w reklamie lokalnego, ale i globalnego biznesu.
Technologię i wykonanie iQ.screen, docenił Jürgen Tiedje z Dyrekcji Generalnej Badań Naukowych i Innowacji Komisji Europejskiej, który osobiście wręczał statuetkę założycielom. iQ.screen to nowoczesny nośnik reklamowy, który profiluje pasażerów taksówek w celu wyświetlenia dopasowanego przekazu reklamowego. Założyciele podczas wystąpienia opowiadali o ich misji reklamowej „ograniczenia ilości reklamy na rzecz reklamy jakościowej. Nie ilość, a jakość” jest naturalnym krokiem, w którym powinien zmierzać rynek reklamy. Szymon Gołąb i Jakub Myszka stworzyli nośnik, który wyprzedza swoją epokę, to nośnik na miarę XXII wieku.
Startup został również doceniony przez publiczność Olsztyńskiego kongresu, która uwierzyła w misję i przesłanie założycieli iQ.screen nagradzając startup w konkursie Start to the Future.
Nagroda publiczności to zawsze szczególne wyróżnienie, to ciche słowa poparcia od grupy osób, które mówią „doceniamy co robicie i róbcie tak dalej”. Tymi słowami dziękował prezes iQ.screen Szymon Gołąb.
Polska Nagroda Innowacyjności to z pewnością nie pierwsze wyróżnienie dla tak dobrze zapowiadającego się startupu, który przygotowuje się do ekspansji aby w 2020r. być obecnym w większości Warszawskich taksówek.