Imponujący test zderzenia pociągów. Chińczycy wykorzystali niezwykłą technikę
Chińczycy rozwijają systemy zderzeniowe dla kolei dużej prędkości. 4 marca w chińskim Changchun przetestowano rozwiązanie z wykorzystaniem dwóch 462-tonowych pociągów.
08.03.2021 15:15
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Jak podają chińskie media "w teście w największym stopniu symulowano rzeczywiste warunki". Jeden z pociągów stał na torach, podczas gdy druga maszyna była w ruchu. rozpędzona na 8,7-kilometrowej trasie testowej. Obie lokomotywy wyposażono w 8 dodatkowych wagonów. Test przeprowadził chiński producent pociągów CRRC Changchun Railway Vehicles Co., Ltd.
Łącznie, każda z maszyn ważyła 462 tony, więc siła uderzenia była ogromna. Udało się ją jednak zniwelować dzięki specjalnemu zderzakowi, który zamortyzował uderzenie. Hałas był ogromny, ale uszkodzenia niewielkie. Konstrukcja pozostała nienaruszona, ale jak widzimy na zdjęciach, zniszczone zostały przednie szyby. Zgodnie z założeniami, żaden z pociągów nie uniósł się, ani nie wykoleił.
Li Benhuai, starszy ekspert ds. Projektowania pociągów powiedział, że firma planuje pogłębić badania odporności zderzeniowej. Zbadają również inne dziedziny technologii bezpieczeństwa dla pociągów dużych prędkości.
Kolej w Chinach – 350 km/h to aktualny standard
Koleje dużych prędkości w Chinach umożliwiają poruszanie się z prędkością przynajmniej 250 km/h. W latach 2011-2017 maksymalna prędkość była ograniczona do 300 km/h, ze względu na śmiertelny wypadek. Dopiero pociągi kolejnej generacji wprowadzone w sierpniu 2017 roku mogą poruszać się z prędkością maksymalną do 350 km/h. Wyjątek stanowią koleje magnetyczne, osiągające nawet 431 km/h.