IKEA zapłaci gigantyczne odszkodowanie. Komoda ze sklepu zabiła dwuletniego Józia

Szwedzka firma IKEA wypłaci rekordowe odszkodowanie rodzicom, których dwuletni syn Józio został przygnieciony przez komodę ze sklepu. Rodzina Dudków otrzyma 46 milionów dolarów. Według doniesień, mebel zabił łącznie co najmniej ośmioro dzieci.

IKEA zapłaci gigantyczne odszkodowanie. Komoda ze sklepu zabiła dwuletniego Józia
Źródło zdjęć: © Shutterstock.com

IKEA wypłaci amerykańskiej rodzinie Dudków 46 milionów dolarów za śmierć ich dwuletniego syna Józia, który zginął przygnieciony przez mebel Malm z trzema szufladami. O ugodzie poinformował adwokat Craiga i Joleen Dudków. Prawnicy są zgodni, że jest to największe odszkodowanie jakie kiedykolwiek wypłacono w ramach ugody w historii USA.

Kwota w wysokości 46 milionów dolarów jest prawie trzy razy większa od tej, jaką w 2016 roku firma wypłaciła do podziału trzem rodzinom, których dzieci zginęły w podobny sposób. Szacuje się, że wskutek przygniecenia przez komodę ze sklepu zmarło co najmniej 8 osób. Większość z tych tragicznych przypadków miała miejsce, gdy dziecko wyciągało szufladę przechylając mebel na siebie.

Ponad trzy lata temu komodę wycofano ze sprzedaży w Stanach Zjednoczonych. W Polsce nadal można ją zakupić.

Śmierć dwuletniego Józia

Do tragicznego zdarzenia doszło w Kalifornii w 2017 roku. Dwuletni Józef zginął, gdy komoda Malm przewróciła się na niego w sypialni. Ciało chłopca, który znajdował się wtedy sam w pokoju znalazł jego ojciec. Z ustaleń wynika, że śmierć nastąpiła w efekcie nacisku komody na szyję dziecka.

- Strasznie za nim tęsknimy. W kwietniu miałby już pięć lat. Nigdy nie spodziewalibyśmy się, że dwuletnie dziecko może przewrócić 70 centymetrową komodę. Dopiero później dowiedzieliśmy się, że została zaprojektowana w sposób niestabilny i nie spełniała norm bezpieczeństwa. Co najgorsze, podobna tragedia dotknęła także inne dzieci - przekazała w oświadczeniu matka zmarłego Józia.

- Żadna ugoda nie może zmienić tragicznych wydarzeń, które nas tu przywiodły, dla dobra rodziny i wszystkich zainteresowanych, jesteśmy wdzięczni, że spór został w końcu rozstrzygnięty. Jesteśmy zaangażowani w pracę na rzecz rozwiązania bardzo ważnego problemu bezpieczeństwa produktów. Jeszcze raz składamy rodzinie nasze najgłębsze kondolencje - oświadczył rzecznik prasowy IKEA.

wiadomościikeaodszkodowanie
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (6)