IFA 2016: Signature - submarka produktów RTV i AGD premium zagości w Europie

IFA 2016: Signature - submarka produktów RTV i AGD premium zagości w Europie
Źródło zdjęć: © WP

02.09.2016 09:55

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Podczas największych w Europie targów elektroniki użytkowej IFA w Berlinie gigant z segmentu sprzętów RTV-AGD przedstawił swoją linię produktów premium z serii Signature. Jest to ich europejska premiera, podczas której miałem okazję przyjrzeć się nieco bliżej sprzętowi, który kierowany jest do wybranej grupy użytkowników.

Rodzina LG Signature to sprzęt RTV i AGD - pralka, lodówka, telewizor oraz oczyszczacz powietrza. Już wiadomo, że pierwsze trzy z nich na pewno będą dostępne na europejskim rynku. Trwają jeszcze ostatnie rozmowy dotyczące obecności przedstawicieli LG Signature w na polskich półkach, ale coś mi podpowiada, że nic raczej nie będzie stało na przeszkodzie w drodze luksusowej submarki LG na nadwiślański rynek.

Każdy z produktów serii - jak twierdzi producent - charakteryzuje się zaawansowanymi technologicznie rozwiązaniami i nowatorską stylistyką. Urządzenia Signature to pralka Twin Wash, lodówka Door-in-Door oraz hybrydowe oczyszczacze powietrza.

Obraz
© (fot. WP)

Pralkę wyposażono w panel dotykowy Quick Circle User Interface, który wbudowano w szklane drzwi pod kątem 17 stopni tak, aby wyświetlane informacje były dobrze widoczne dla osoby stojącej przed urządzeniem. Pod bębnem natomiast umieszczono... drugi bęben w wysuwanej szufladzie. Twin Wash pozwala zorganizować drugie pranie w trakcie pierwszego. Kto nieraz po uruchomieniu cyklu znalazł gdzieś w pokoju ubrania, które także powinny iść do pralki, ale ich np. nie zauważyliśmy w pierwszej chwili, doskonale zda sobie sprawę z tego, do czego taka technologia mogłaby się przydać.

Obraz
© (fot. WP)

W lodówce z kolei mamy do czynienia z flagowym projektem o nazwie Door-in-Door, który rozbudowano o funkcję Knock-On, co pozwala „zajrzeć” do wnętrza zamkniętej lodówki - wystarczy "zapukać" do przeszklonej powierzchni frontowych drzwi. Kolejną nowością jest funkcja Auto Door Open. Polega ona na automatycznym otwieraniu drzwi. Aby tak się stało, należy zbliżyć stopę do dolnej krawędzi urządzenia. Odpowiedni sensor wykryje ruch i otworzy drzwi. Może to być spore ułatwienie dla osób, które mają zajęte ręce np. zakupami albo w trakcie przygotowywania jakiegoś dania czy ciasta nie chcą ubrudzić lodówki.

Jeśli właśnie zastanawia was to, w jaki sposób zachowa się funkcja kiedy sensor wykryje malucha, który raczkuje po kuchni czy kota, psa albo inne zwierzę, któremu pozwalamy biegać po domu, spieszę z odpowiedzią. Pomyślano o rozwiązaniu, które zapobiega przypadkowemu otwarciu właśnie przez dzieci. Otóż za sprawność Auto Door Open odpowiada jeszcze jeden sensor, umieszczony znacznie wyżej, który sprawdza ruch także w okolicy górnych drzwi.

Najnowszy oczyszczacz powietrza z kolei posiada przejrzysty panel z funkcją Aqua-Cyclone oraz wskaźnikiem Smart PM1.0. które pozwalają usunąć z powietrza nieprzyjemne zapachy i pyłki, których wielkość zaczyna się od jednego mikrometra. Ale na tym nie koniec!

Obraz
© (fot. Sebastian Kupski, Wirtualna Polska)

Nas jednak najbardziej zainteresował telewizor OLED. 77-calowy Signature TV G6 to pierwszy telewizor, który zaprojektowano w myśl tzw. Picture-On-Glass (ang. obraz na szkle). Nowy design to przede wszystkim zwracający szczególną uwagę tył obudowy, wykonany z przezroczystego szkła, ciekawie wyglądająca podstawa i panel OLED o grubości zaledwie 2,57 mm - to tyle, ile grubość pięciu kart kredytowych! O samej jakości obrazu nie ma co się wiele rozpisywać w tym momencie, bowiem o działaniu i jakości obrazu wyświetlanego przez panele OLED-owe przeczytacie w moich dwóch poprzednich publikacjach:
- IFA 2016: Byłem w prawdopodobnie najpiękniejszym tunelu na świecie. Oto OLED TV od LG
- Oszukują nas czy nie? Czy matryce OLED-owe rzeczywiście są lepsze od LCD?

To, co jest pewnie najbardziej interesujące, to cena i dostępność. W Budapeszcie, podczas LG InnoFest 2016. dowiedziałem się jedynie, że dokładne informacje zostaną podane przy okazji IFA 2016. Tutaj jednak jedyne, co można usłyszeć to informacje, że LG Signature na pewno pojawi się na europejskim rynku. O obecności submarki w Polsce jeszcze niewiele wiadomo, bowiem jeszcze trwają rozmowy i negocjacje z punktami handlowymi. Największą ambicją producenta jest umieszczenie na polskich sklepowych półkach pralki, lodówki i telewizora. O oczyszczaczu powietrza jeszcze nic nie wiadomo, ale przecież nie jest to najważniejszy element linii Signature. W Budapeszcie udało mi się jedynie dowiedzieć nieoficjalnie, że orientacyjnie cena pralki LG Signature będzie mogła wynosić około 2000 do 2500 euro (8,5-10 tys. zł). Oczywiście będzie ona odpowiednio dopasowana do rynku.

Ponieważ mowa o urządzeniach kategorii premium, ich cena oczywiście będzie również odpowiednio premium. To zdecydowanie nie są propozycje dla Kowalskiego, a raczej dla osób bardzo wymagających i - rzecz jasna - majętnych. A takie na pewno się znajdą.

_ Z targów IFA 2016 w Berlinie, Sebastian Kupski _

Źródło artykułu:WP Tech
gadżetydoor in doorifa
Komentarze (0)