Hyper Poland: już niedługo prezentacja gotowego modelu. Testy w maju
Z Krakowa do Gdańska w pół godziny? Polska firma już niedługo udowodni, że hyperloop to nie transport przyszłości, a teraźniejszości. Wprawdzie superszybki pociąg na tory jeszcze nie wjedzie, ale za to Hyper Poland pokaże model w pomniejszonej wersji. Wiemy też, kiedy ruszą testy.
18.03.2019 | aktual.: 18.03.2019 16:32
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Hyper Poland ogłosiło nawiązanie współpracy z łódzką firmą TME. Producent dostarczy komponenty elektryczne i podzespoły. Jednak nie tylko to świadczy o tym, że polski hyperloop ma się dobrze. Polscy studenci niedługo zaprezentują model pojazdu.
- Za kilkanaście tygodni będziemy gotowi na publiczną demonstrację opracowanej przez nas technologii. Na początku chcemy pokazać model pojazdu w skali 1:5, który wykorzystując zjawisko lewitacji magnetycznej, będzie poruszał się po zmodyfikowanym przez nas torze kolejowym. W dalszym kroku rozpoczniemy budowę i testy pojazdu naturalnej wielkości – zapowiada Paweł Radziszewski, dyrektor ds. technologii Hyper Poland.
Prezentacja modelu pojazdu to naprawdę istotna informacja - wreszcie będziemy mieli do czynienia z teorią, a praktyką. Wprawdzie ostatnie informacje, takie jak wyzaczenie toru testowego pod Łodzią, oznaczały, że prace idą w dobrym kierunku, ale to jednak nie to samo, co oglądanie gotowego pojazdu. Nawet, jeśli będzie to tylko pomniejszony model.
Zobacz także
W informacjach na temat hyperloop pojawia się zawrotna prędkość - rewolucyjne kapsuły mają poruszać się z prędkością nawet 1200 km/h. W przypadku polskiej technologii na takie rezultaty przyjdzie nam poczekać. Ale dzięki temu hyperloop będzie mógł szybciej wyjechać na tory.
Zobacz także
W odróżnieniu od innych firm zajmujących się technologią Hyperloop, polska firma planuje stopniowe przejście od zwykłej kolei do próżniowej kolei magnetycznej. Inżynierowie Hyper Poland opracowali system modyfikacji istniejących torów kolejowych, dzięki czemu będą mogły poruszać się po nich zarówno tradycyjne pociągi, jak i pojazdy wykorzystujące lewitację magnetyczną, które na tych samych liniach mogą osiągnąć prędkość 300 km/h - informują twórcy.
Dopiero potem zmodyfikowane tory kolejowe zostaną przykryte pokrywą próżniową, a po obniżeniu ciśnienia powietrza wewnątrz tunelu, prędkość pojazdów wzrośnie do 600 km/h.
Pierwsze próby pojazdu Hyper Poland mają odbyć się w maju 2019 roku.