Holendrzy zmuszą Samsunga do aktualizacji Androida?
Consumentenbond, największe stowarzyszenie broniące praw konsumentów w Holandii, oskarża Samsunga o niedostarczanie na czas aktualizacji oprogramowania smartfonów z Androidem.
20.01.2016 | aktual.: 21.01.2016 10:51
Samsung jest oskarżany o brak informacji dla klientów o terminach planowanych aktualizacji oprogramowania, a także za brak przejrzystości w informowaniu o krytycznych aktualizacjach zabezpieczeń, jak choćby tych dotyczących błędu Stagefright. Jak informuje Consumentenbond, 82 procent smartfonów Samsunga nie otrzymało aktualizacji Androida do najnowszej wersji, w ciągu dwóch lat po wprowadzeniu ich na rynek. Stowarzyszenie żąda od Samsunga aktualizacji smartfonów do najnowszej wersji oprogramowania przez dwa lata od ich zakupu, traktując aktualizacje jako część gwarancji, która obowiązuje również przez dwa lata.
Consumentenbond podkreśla, że cała kwestia była wcześniej omawiana z Samsungiem, ale nie osiągnięto żadnego porozumienia. Pomimo tego, że podobne praktyki można wytknąć każdemu producentowi urządzeń z Androidem, Samsung został wyciągnięty przed szereg, ponieważ smartfony Koreańczyków są najpopularniejsze na rynku holenderskim.
Aktualizacja 21/01/201. 10:50
Otrzymaliśmy oficjalne stanowisko firmy Samsung. Poniżej prezentujemy je w całości:
_ "Firma Samsung zdaje sobie sprawę z tego, że jej sukces zależy od zaufania użytkowników do niej, a także do dostarczanych przez nią produktów i usług. W związku z tym w ostatnich miesiącach podjęliśmy szereg zobowiązań, które mają zapewnić lepsze informowanie użytkowników o kwestiach związanych z bezpieczeństwem, jak również podejmowanych przez nas działaniach dotyczących tych kwestii. Bezpieczeństwo danych ma dla nas najwyższy priorytet i każdego dnia dokładamy wszelkich starań, aby zapewnić, że sprzedawane przez nas urządzenia i dane w tych urządzeniach są bezpieczne."- Olaf Krynicki, Rzecznik Prasowy Samsung Electronics Polska. _