Gry wideo nie dla dziewczynek

Gry wideo mogą mieć negatywny wpływ na zachowanie dziewczynek - donoszą naukowcy z Yale School of Medicine

Obraz
Źródło zdjęć: © Tetra Images/Thinkstock

Do tej pory sądzono, że nadużywanie gier wideo generalnie wywołuje wzmożoną agresję wśród młodzieży. Tymczasem naukowcy z Yale School of Medicine odkryli pewne różnice płciowe, jeśli chodzi o konsekwencje tego typu rozrywek.

Obraz
© (fot. Tetra Images/Thinkstock)

Rani Desai, wraz z grupą naukowców z Yale School of Medicine, przeprowadziła wśród 402. nastolatków anonimową ankietę, dotyczącą korzystania z gier, związanych z tym problemów i wpływu gier na stan zdrowia.

Wyniki wskazują, że 51,2 procent ankietowanych gra w gry wideo (76,3 procent chłopców i 29,2 procent dziewczyn). U chłopców nie zaobserwowano negatywnego wpływu gier na zdrowie. Naukowcy odkryli natomiast, że chłopcy, którzy grają w gry rzadziej stają się regularnymi palaczami. Gry wideo miały dużo bardziej negatywny wpływ na dziewczynki, które częściej używały przemocy i wywoływały bójki w szkole.

Większość nastolatków nie wykazywała zdrowotnych problemów spowodowanych grami wideo. Gracze mają jednak innego rodzaju problemy. 4,9 procent ankietowanych donosi, że ma problem z przerwaniem gry, ponieważ czują nieodpartą potrzebę kontynuowania zabawy lub doświadczają emocji, których nie dostarczy im żadna inna rozrywka. Więcej chłopców (5,8 procent) niż dziewczynek (3 procent) przyznaje się, że ma problemy spowodowane graniem. W tej grupie ankietowanych, problemy te wiązały się z paleniem papierosów, narkotykami, depresją i atakami agresji w przypadku obu płci.

"Wyniki sugerują, że generalnie sporadyczne granie jest raczej nieszkodliwe, szczególnie wśród chłopców. Stanowi to przeciwieństwo wielu poprzednich badań sugerujących, że gry prowadzą do wzmożonej agresji. Jednak różnice płci, zaobserwowane pomiędzy graczami a osobami niekorzystającymi z tego typu rozrywek, wskazują, że dziewczynki mogą grać z innych powodów niż chłopcy" - powiedziała Desai.

Desai twierdzi, że częstotliwość występowania problemów spowodowanych grą jest niska, ale znacząca. Dodaje, że dodatkowe badania pomogą zdefiniować bezpieczny poziom grania, a także na nowo zdefiniują problemy związane z graniem i pomogą skutecznie im przeciwdziałać.

Badanie zostało opublikowane na łamach "Pediatrics".

Źródło artykułu:

Wybrane dla Ciebie

Czym zastąpić F-35? Turecki Kaan nie jest odpowiedzią na problemy Hiszpanii
Czym zastąpić F-35? Turecki Kaan nie jest odpowiedzią na problemy Hiszpanii
Ogromna dostawa robotów dla Ukrainy. Są hitem eksportowym Estonii
Ogromna dostawa robotów dla Ukrainy. Są hitem eksportowym Estonii
Obraz nędzy na froncie. Rosjanie wsadzili na Moskwicza armatę
Obraz nędzy na froncie. Rosjanie wsadzili na Moskwicza armatę
Są budżetowym batem na drony. Belgia potroi ich produkcję
Są budżetowym batem na drony. Belgia potroi ich produkcję
Ciemna materia i ciemna energia nie istnieją? Zaskakująca teoria
Ciemna materia i ciemna energia nie istnieją? Zaskakująca teoria
Sztuczna inteligencja wykryje wady wymowy. Polacy tworzą urządzenie
Sztuczna inteligencja wykryje wady wymowy. Polacy tworzą urządzenie
Tajemnicza awaria w USA. Co wydarzyło się w pobliżu "Strefy 51"?
Tajemnicza awaria w USA. Co wydarzyło się w pobliżu "Strefy 51"?
Pokazali nagranie. Ukrainiec zestrzelił pocisk manewrujący
Pokazali nagranie. Ukrainiec zestrzelił pocisk manewrujący
Ukraińskie F-16. Klucz do obrony przed rosyjską agresją
Ukraińskie F-16. Klucz do obrony przed rosyjską agresją
Rosyjskie sny o potędze. Rzeczywistość je brutalnie weryfikuje
Rosyjskie sny o potędze. Rzeczywistość je brutalnie weryfikuje
Odtworzą mokradła w Puszczy Kampinoskiej. Powstaną nowe kładki
Odtworzą mokradła w Puszczy Kampinoskiej. Powstaną nowe kładki
Uwierz w ducha? Tak z nimi komunikowano się w erze wiktoriańskiej
Uwierz w ducha? Tak z nimi komunikowano się w erze wiktoriańskiej