Gry wideo nie dla dziewczynek

Gry wideo mogą mieć negatywny wpływ na zachowanie dziewczynek - donoszą naukowcy z Yale School of Medicine

Obraz
Źródło zdjęć: © Tetra Images/Thinkstock

Do tej pory sądzono, że nadużywanie gier wideo generalnie wywołuje wzmożoną agresję wśród młodzieży. Tymczasem naukowcy z Yale School of Medicine odkryli pewne różnice płciowe, jeśli chodzi o konsekwencje tego typu rozrywek.

Obraz
© (fot. Tetra Images/Thinkstock)

Rani Desai, wraz z grupą naukowców z Yale School of Medicine, przeprowadziła wśród 402. nastolatków anonimową ankietę, dotyczącą korzystania z gier, związanych z tym problemów i wpływu gier na stan zdrowia.

Wyniki wskazują, że 51,2 procent ankietowanych gra w gry wideo (76,3 procent chłopców i 29,2 procent dziewczyn). U chłopców nie zaobserwowano negatywnego wpływu gier na zdrowie. Naukowcy odkryli natomiast, że chłopcy, którzy grają w gry rzadziej stają się regularnymi palaczami. Gry wideo miały dużo bardziej negatywny wpływ na dziewczynki, które częściej używały przemocy i wywoływały bójki w szkole.

Większość nastolatków nie wykazywała zdrowotnych problemów spowodowanych grami wideo. Gracze mają jednak innego rodzaju problemy. 4,9 procent ankietowanych donosi, że ma problem z przerwaniem gry, ponieważ czują nieodpartą potrzebę kontynuowania zabawy lub doświadczają emocji, których nie dostarczy im żadna inna rozrywka. Więcej chłopców (5,8 procent) niż dziewczynek (3 procent) przyznaje się, że ma problemy spowodowane graniem. W tej grupie ankietowanych, problemy te wiązały się z paleniem papierosów, narkotykami, depresją i atakami agresji w przypadku obu płci.

"Wyniki sugerują, że generalnie sporadyczne granie jest raczej nieszkodliwe, szczególnie wśród chłopców. Stanowi to przeciwieństwo wielu poprzednich badań sugerujących, że gry prowadzą do wzmożonej agresji. Jednak różnice płci, zaobserwowane pomiędzy graczami a osobami niekorzystającymi z tego typu rozrywek, wskazują, że dziewczynki mogą grać z innych powodów niż chłopcy" - powiedziała Desai.

Desai twierdzi, że częstotliwość występowania problemów spowodowanych grą jest niska, ale znacząca. Dodaje, że dodatkowe badania pomogą zdefiniować bezpieczny poziom grania, a także na nowo zdefiniują problemy związane z graniem i pomogą skutecznie im przeciwdziałać.

Badanie zostało opublikowane na łamach "Pediatrics".

Źródło artykułu:
Wybrane dla Ciebie
Zaporoska Elektrownia Jądrowa. Straciła główną linię zasilania
Zaporoska Elektrownia Jądrowa. Straciła główną linię zasilania
Jak wygląda? Naukowcy sprawdzają co kryje wnętrze Księżyca
Jak wygląda? Naukowcy sprawdzają co kryje wnętrze Księżyca
Niepokojące dane. Mikroplastik może wspierać transmisję wirusów
Niepokojące dane. Mikroplastik może wspierać transmisję wirusów
Spektakularny wyczyn. Naukowcy ustalili położenie komety... z Marsa
Spektakularny wyczyn. Naukowcy ustalili położenie komety... z Marsa
Stare wycofano, nowych nie ma. Polska marynarka wojenna bez śmigłowców pokładowych
Stare wycofano, nowych nie ma. Polska marynarka wojenna bez śmigłowców pokładowych
Rosjanie rozwijają sprzęt. Ukrainiec: tempo jest alarmujące
Rosjanie rozwijają sprzęt. Ukrainiec: tempo jest alarmujące
Długi Neptun sięgnął Rosjan. Jest nagranie
Długi Neptun sięgnął Rosjan. Jest nagranie
Puchar sprzed 4,3 tys. lat. Pokryty jest zaskakującym obrazem
Puchar sprzed 4,3 tys. lat. Pokryty jest zaskakującym obrazem
Plejady to nie tylko siedem gwiazd. Kiedyś było ich znacznie więcej
Plejady to nie tylko siedem gwiazd. Kiedyś było ich znacznie więcej
Mocarstwo ma nową broń. Pokazało ją podczas symulowanego ataku jądrowego
Mocarstwo ma nową broń. Pokazało ją podczas symulowanego ataku jądrowego
Armia amerykańska chce śledzić obiekty z okolic Księżyca. Nowy program
Armia amerykańska chce śledzić obiekty z okolic Księżyca. Nowy program
Nie wyginęli? Mogą być z nami bardziej związani niż myśleliśmy
Nie wyginęli? Mogą być z nami bardziej związani niż myśleliśmy