Google zarabia więcej niż amerykański rynek prasy
14.11.2013 08:27, aktual.: 14.11.2013 08:46
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Według statystyk zaprezentowanych przez portal Bussiness Insider, w 2012 roku firma Google miała większy przychód z reklam niż wszystkie amerykańskie gazety. Ta sama sytuacja powtarza się w przypadku czasopism. Ten rok dla giganta z Mountain View wygląda jeszcze lepiej.
A pomyśleć, że zaledwie 1. lat temu amerykańska prasa papierowa z rozbawieniem obserwowała poczynania Google'a. Okazało się jednak, że model biznesowy opierający się głównie na dobrych, darmowych usługach udostępnianych swoim użytkownikom sprawdza się jako strategia długoterminowa. Im więcej dobrych, darmowych usług, tym więcej użytkowników. Im więcej użytkowników, tym reklamodawcy muszą zapłacić więcej, żeby dotrzeć do nich ze swoimi reklamami. I tak dalej.
Nie bez znaczenia jest również rozwój technologii i premiery coraz to nowszych gadżetów technologicznych. Rosnąca liczba tabletów, smartfonów i czytników e-booków coraz bardziej wpływa na sprzedaż papierowych gazet i pism.
Tak czy inaczej, żyjemy w czasach, w których jedna firma czerpiąca zyski wyłącznie z reklam wyświetlanych w internecie, zarabia na nich o wiele więcej niż którekolwiek, kultowe dla niektórych, amerykańskie pisma i gazety - niektóre z nich, wydawane są od ponad 10. lat.
Polecamy w wydaniu internetowym chip.pl: "Komputery na Międzynarodowej Stacji Kosmicznej zostały zarażone"