Google wie o tobie prawie wszystko. Teraz możesz to łatwo kontrolować
Google musiał dostosować się do przepisów Unii Europejskiej w kwestii ochrony i dostępu do danych osobowych. Internetowy gigant informuje o najważniejszych zmianach. Oto one.
10.04.2019 | aktual.: 10.04.2019 23:03
Zakładając konto Google (czyli np. na Gmailu) dzielimy się pewnymi informacjami z firmą. Dzięki temu z jednej strony możemy korzystać z oferowanych usług u ułatwień, a z drugiej Google może wyświetlać nam spersonalizowane reklamy, na czym zarabia. Pełne informacje o tym, jak i do czego Google wykorzystuje twoje dane, możesz przeczytać w oficjalnym regulaminie pod tym linkiem: Regulamin Google
Jeśli korzystasz z przeglądarki Chrome i jesteś zalogowany w niej na swoje konto Google, to zapisywane jest dosłownie wszystko, co robisz w sieci. Jeśli dodatkowo korzystasz z telefonu z systemem Android, to zapisywana jest także historia twojej lokalizacji. Pod tym linkiem: Prywatność Google możesz zmienić te ustawienia i ograniczyć zapisywanie twojej aktywności w internecie.
Po aferze z Facebookiem i Cambridge Analityca w sercu zainteresowania znalazło się tzw. profilowanie. Google stosuje tę samą metodę do wyświetlania reklam, które mogą nas zainteresować. Pod tym linkiem: Reklamy Google możesz wyłączyć wyświetlanie reklam na podstawie twojego profilu, albo lepiej go dopasować. Wyłączenie opcji personalizacji reklam nie oznacza, że Google nie będzie zbierał informacji o tobie, albo że przestaniesz widzieć reklamy.
Dzięki RODO będziemy mogli w każdym momencie obejrzeć oraz skasować swoje dane i informacje o nas zebrane przez firmy. Google umożliwia to pod tym linkiem: Moja historia GoogleTutaj zobaczymy co dokładnie Google o nas zapisał i będziemy mogli to skasować. Zgodnie z RODO musimy mieć też możliwość pobrania kopii swoich danych. To można zrobić tutaj: Pobieranie danych Google
Korzystając z okazji, że jesteś w ustawieniach swojego konta (możliwe, że po raz pierwszy) warto zwrócić uwagę na opcję zabezpieczeń: Zabezpieczenie konta Google. Zmień hasło na unikatowe (takie, którego nie używasz nigdzie indziej) i dodaj weryfikację dwuetapową.
Więcej o zmianach jakie Google wprowadza w świetle RODO znajdziesz na oficjalnym blogu:Google Blog Polska