Google testuje wyszukiwanie w telewizji

Google testuje wyszukiwanie w telewizji

Google testuje wyszukiwanie w telewizji
09.03.2010 14:50, aktualizacja: 10.03.2010 11:57

Google nie chce już tylko wyszukiwać klipów wideo w Sieci za pośrednictwem YouTube'a, ale planuje też rozpocząć działalność w klasycznej telewizji. Już od 2007 roku koncern internetowy pośredniczy w reklamie telewizyjnej; według informacji dziennika "The Wall Street Journal" koncern chciałby oprócz tego osiągnąć lepsze powiązanie Sieci i telewizji - poprzez praktykowane przez wiele stacji telewizyjnych rozpowszechnianie treści także w Internecie

W tym celu Google wśród swoich pracowników prowadzi wewnętrzne testy wyszukiwania w telewizji za pomocą oprogramowania autorstwa koncernu z Mountain View. W tej usłudze Google współpracuje z Dish, amerykańskim operatorem telewizji satelitarnej. Obie firmy odmówiły jednak komentarza w tej sprawie.

Obraz
© (fot. Jupiterimages)

Do wyszukiwania programów telewizyjnych usługa Google'a nie wymaga specjalnego sprzętu ani peceta. Współpracuje ona z zestawami do odbioru telewizji firmy Dish, na których zainstalowane jest oprogramowanie Google'a. Według osób, które miały okazję zapoznać się z testami, a na które powołuje się "The Wall Street Journal", za pomocą telewizyjnego wyszukiwania Google można znaleźć nie tylko programy telewizyjne, ale też pasujące do kwerendy filmy wideo z wideousługi YouTube. Oprogramowanie pozwala także na tworzenie swojego indywidualnego programu TV na bazie personalizowanej listy programów i klipów wideo.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (5)