Google stworzyło reklamy nieistniejącej firmy sprzedającej pizzę

Doctor Fork to marka stworzona przez Google zajmująca się pizzą. Tak naprawdę nie istnieje - zespół giganta, Unskippable Labs, chciał sprawdzić, jak ludzie reagują na nieco inne reklamy żywności. Już niedługo możemy zobaczyć konsekwencje badania.

Google stworzyło reklamy nieistniejącej firmy sprzedającej pizzę
Źródło zdjęć: © 123RF
Adam Bednarek

24.08.2018 | aktual.: 24.08.2018 11:41

W sumie Unskippable Labs stworzyło 33 spoty, które łącznie zdobyły 20 mln wyświetleń. Reklamy m.in. pizzy od nieistniejącej marki Unskippable Labs różniły się od tradycyjnych promocyjnych filmików.

Zespół Google'a pokazywał ludzi jedzących i patrzących się w kamerę, co według wielu twórców reklam jest strzałem w stopę. Nie unikano również dźwięków wydobywanych podczas jedzenia czy zbliżeń na posiłek. Mówiąc w skrócie, Unskippable Labs robiło wszystko to, czego marketingowiec nie powinien.

W eksperymencie chodziło o to, by pokazać, że reklamodawcy obawiają się pewnych strategii tylko dlatego, bo wydaje im się, że będą nieskuteczne. Nikt inny jednak nie sprawdził, czy rzeczywiście okażą się fiaskiem. Google to zrobiło i… cóż, może zmienić branżę reklamową. Zdaniem giganta, zachwalanie żywności można pokazać w znacznie kreatywny sposób, niż tylko przez ugryzienie i uśmiech.

Skoro eksperyment się udał i reklamy dotarły do widzów, ba, w przypadku pokazywania żywności w zbliżeniu mocniej oddziaływały na ludzi, możemy podejrzewać, że inni pójdą drogą Google'a. Nie zdziwcie się, gdy za jakiś czas aktor jedzący pizzę będzie długo patrzył wam w oczy, głośno przy tym mlaszcząc.

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (3)