Google Play idzie na rękę użytkownikom. Co się zmieni?
Google Play zmienił swój regulamin. Zgodnie z nim, usuwane będą aplikacje wyświetlające użytkownikom reklamy na ekranie blokady smartfona. Firma tłumaczy, że musi dbać o jakość reklam mobilnych.
04.12.2017 11:32
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
- Banery wyświetlane na ekranie blokady można określić jako malware, obecne rozwiązanie jest korzystne dla użytkowników, a reklamodawcy muszą poszukać innych sposobów monetyzacji – powiedzieli w rozmowie w portalem Wirtualnemedia.pl eksperci rynku mobile.
Co chce osiągnąć Google zmieniając regulamin Google Play? To przede wszystkim walka z aplikacjami, które zamieszczają reklamy, podczas gdy włączona jest blokada smartfona. Tak naprawdę chodzi o to, że ta forma reklamy bardzo irytuje użytkowników. Co więcej, utrudnia korzystanie z telefonu.
Nowa wersja regulaminu wprowadza ograniczenia, które dotkną głównie twórców używających agresywnych form reklamowych.
Google tłumaczy też, że w Google Play nie powinny pojawiać się aplikacje, które stosują sposoby monetyzacji zakłócające normalne i wygodne korzystanie ze smartfona lub tabletu przez użytkownika.
Nowe zapisy mają za zadanie poprawić ogólną jakość sofware’u w Google Play. Co najważniejsze, autor aplikacji ma teraz zakaz podawania fałszywych danych w opisie, sztucznego nabijania licznika pobrań lub ocen aplikacji. W myśl nowych ustaleń twórcy nie będą mogli już więcej wysyłać powiadomienia, które zawiera reklamę.
- Shady lock screen ad działa na prostej zasadzie - przy instalacji aplikacja umieszcza domyślny lock screen, który emituje reklamy. Przed odblokowaniem telefonu użytkownik widzi irytujący i nieoczekiwany przekaz - wyjaśnia Konrad Spoczyński, CEO Result Media.
- Z tego powodu pojawiają się zalecenia, a w zasadzie wymuszenia na wydawcach, by serwisy miały swoje wersje mobilne -przypomina Konrad Spoczyński. - Na nich właśnie wyświetlane są reklamy bez błędów, a także eliminowane są uciążliwe formaty, które negatywnie wpływają na postrzeganie reklam. Google jako właściciel systemu Android chce być przyjazny dla użytkowników, aby zachować stały wzrost urządzeń właśnie z systemu Android. Aplikacje wykorzystujące namolne reklamy shady lock screen zostały zablokowane ze względu na dobro i wygodę użytkowników – dodaje.