Google patentuje reklamy w grach
Google złożyło wniosek patentowy na technologię umieszczania reklam w gier. Firma obiecuje jednak, że nie użyje patentu, jeśli ten zostanie jej przyznany.
16.05.2007 | aktual.: 16.05.2007 13:44
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
W bieżącym roku gigant skupia się przede wszystkim na rynku reklamy. Koncern najpierw kupił przedsiębiorstwo Adscape ( specjalizujące się w związanej z grami reklamie wideo ), zaś niedawno za 3,1 miliarda USD nabył firmę DoubleClick.
Złożenie wniosku patentowego ma związek z technologiami nabytymi wraz z zakupem Adscape. Pozwalają one na monitorowanie zachowania gracza. Google mogłoby sprawdzić, jakiej muzyki słucha użytkownik, co robi na komputerze czy z jakimi innymi graczami się łączy. Prawdopodobnie dotyczyłoby to gier MMO, takich jak Sims Online czy Second Life. Eksperci sądzą jednak, że jeśli koncern będzie chciał wdrożyć swoją technologie, może spotkać się z ostrym sprzeciwem obrońców prywatności.