Google Online Marketing Challenge - sukces studentów z SGH

Google Online Marketing Challenge - sukces studentów z SGH

Google Online Marketing Challenge - sukces studentów z SGH
Źródło zdjęć: © google
27.07.2009 09:00, aktualizacja: 27.07.2009 11:51

Zespół studentów ze Szkoły Głównej Handlowej wygrał europejską rywalizaję w konkursie Google Online Marketing Challenge.

W zorganizowanej już po raz drugi edycji konkursu Google Online Marketing Challenge, zespół studentów reprezentujących Szkołę Główną Handlową został europejskim zwycięzcą rywalizacji.

W tegorocznej edycji konkursu udział wzięło ponad 200. studentów z 57 krajów. Rywalizacja polegała na opracowaniu projektu internetowych działań marketingowych dla lokalnych firm. Zespoły uczelniane otrzymały ekwiwalent 200 USD z przeznaczeniem na reklamę w programie Google AdWords. Należało przygotować strategię, przeprowadzić kampanię, dokonać analizy wyników i przedstawić firmie rekomendacje dotycząe działań w przyszłości.
Zespoły miały trzy tygodnie na zaprojektowanie i wdrożenie strategii, a następnie przesłanie raportu o kampanii do międzynarodowego jury składającego się z autorytetów akademickich z wielu uczelni na świecie. Specjalny algorytm Google stworzył ranking 15. czołowych zespołów z całego świata, uwzględniający efekty kampanii w zwiększaniu liczby kliknięć prowadzących do witryny, a także wartości konwersji i aktywności na stronie. Zgłoszenia 15 najlepszych zespołów, wśród nich aż dwóch z warszawskiej SGH, poddano ostatecznej ocenie jury.
Zwycięski zespół z SGH, w skład którego wchodzą Agata Rundo, Karolina Szmit, Marta Grzymała, Tomasz Nowiński i Karol Milewski, współpracował z firmą sprzedającą soczewki kontaktowe. _ Drużyna SGH przygotowała naprawdę efektywną kampanię. Dzięki niej zostaliśmy dostrzeżeni w internecie i zanotowaliśmy spory wzrost liczby odwiedzin, które często przekładały się na zakup. Do tej pory koncentrowaliśmy się na sprzedaży soczewek kontaktowych jedynie w naszym salonie, obecnie dużą część sprzedaży przeprowadzamy online. Bardzo ciekawy był aspekt geotargetowania jednej z części kampanii, który pozwolił skupić się na przyciągnięciu klientów z Warszawy, gdzie działa salon optyczny i soczewki zamówione przez internet można odebrać osobiście _ - powiedział Jakub Jasiński, właściciel sklepu soczewki.me, dla którego zespół z SGH opracował kampanię.

Informacji dotyczących kolejnej edycji konkursu Google Online Challenge 201. spodziewać się należy w październiku 2009 r.
Źródło: Google

Źródło artykułu:internetstandard.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)