Google chce nas chronić przed złymi reklamami. Ważne zmiany w przeglądarce
Nowa wersja Google Chrome wyeliminuje niedogodność, z którą spotkał się każdy internauta. Korzystanie z sieci powinno być przyjemniejsze.
Chodzi o reklamy, które po kliknięciu w nie przenoszą nas na inną stronę, chociaż powinny np. odtwarzać film. W nowej wersji Google Chrome - oznaczonej numerem 64, która już jest testowana - po kliknięciu w taki spot użytkownik dostanie informację o blokadzie. Sam będzie mógł zdecydować, czy chce przenieść się na inną stronę, czy zostać na tej, na której się znajduje. Dziś problem wygląda tak:
Zablokowane zostaną też reklamy, które "wyskoczą", chociaż chcieliśmy zamknąć okno ze spotem.
Nowość od Google’a nie dziwi. Gigant już jakiś czas temu zapowiedział walkę o lepszy internet - lepszy, czyli z bardziej przyjaznymi reklamami. W tym celu powołano Coalition for Better Ads: porozumienie mające na celu wyeliminowanie z sieci niedobrych, niewłaściwych banerów.
Już w 2018 roku Chrome zablokuje inwazyjne reklamy, które nie spełniają wyznaczonych przez Google i partnerów standardów. Nowe zmiany w przeglądarce, które niebawem staną się ogólnodostępne, są więc pierwszym ostrzeżeniem dla podstępnych reklamodawców.