Gmail i AOL mail na stronie głównej Yahoo!?

Gmail i AOL mail na stronie głównej Yahoo!?

Gmail i AOL mail na stronie głównej Yahoo!?
19.09.2008 15:30, aktualizacja: 19.09.2008 15:52

Yahoo! rozpoczęło testy nowej strony głównej, na której będzie można sprawdzić pocztę pochodzącą z wielu różnych kont oraz dodać treści pochodzące z innych serwisów.

Yahoo! obecnie testuje nową stroną na wybranych użytkownikach z USA, Wielkiej Brytanii, Francji oraz z Indii. Na nowej stronie znajdować będzie się tablica, na której wyświetlane będą zarówno zapowiedzi ulubionych wiadomości z Yahoo!, jak również i wiadomości, które użytkownik wybierze i dołączy z innych serwisów. Do Yahoo! będzie można dodać takie usługi jak Yahoo mail, AOL Mail, Gmail, prognozy pogody czy lokalne wydarzenia.

_ "Internet wyewoluował by utrzymywać nas w stałej komunikacji z innymi. Oznacza to, że bez przerwy otrzymujemy wiadomości email, wiadomości tekstowe, RSS'y, wpisy z mikroblogów czy IM. Sporym wysiłkiem jest bycie wciąż na bieżąco" _ - powiedział Tapan Bhat, senior vice president w Yahoo!. _ "Planujemy w przyszłości dodać dużo więcej treści z innych stron do Yahoo!, tak aby użytkownik nie musiał marnować czasu za każdym razem skacząc po stronach." _

Obraz
© (fot. IDG)

Yahoo! planuje dodanie większej ilości treści z internetu i ewentualnie możliwość sprawdzenia, co znajomi użytkownika robią na stronie Yahoo! jak i w innych częściach sieci. Portal planuje również otwarcie testowanej strony na Yahoo Application Platform, gdzie programiści i wydawcy nie związani z Yahoo! będą mogli zgłosić swoje własne premierowe aplikacje. Zgłoszone projekty dostaną szansę ukazania się na stronie głównej portalu.

Michael Arrington, blogger TrchCrunch, zauważył, że ponieważ 314 mln osób odwiedza miesięcznie Yahoo - http://www.techcrunch.com/2008/09/17/yahoos-all-new-home-page-a-mix-of-old-and-new/!, jakakolwiek zmiana wywoła "szeroką falę" w sieci. Dodanie usług firm trzecich to krok kluczowy, ponieważ Yohoo! nie uwzględniło dodania skrzynki od Microsoftu.

Arnold Zfra, bloger z Search Engine Journal, stwierdził, że testowana strona wygląda "_ bardziej przejrzyście i jest mniej zapchana - http://www.searchenginejournal.com/yahoo-preps-up-a-more-open-homepage/7710/ " w porównaniu z obecną witryną. " Przypomina mi MyAccount od Google. Sukces nowej strony wciąż zależy od tego, jak szybko będzie się ona wgrywała, bez względu na szybkość połączenia, jakim dysponuje użytkownik." _

Andy Beal, bloger Marketing Pilgrim, przewiduje że nowa odsłona - http://www.marketingpilgrim.com/2008/09/the-90s-called-yahoo-asked-for-its-homepage-back-new-design-coming.html portalu może być dobrze odebrana. "_ Strona zachowuje swoje główne cechy jak wiadomości, sport itd., ale oprócz tego dodaje nowe atrybuty, takie jak zewnętrzny email, pogoda, zdjęcia. IGoogle i Netvibes ( których sam używam ) mogą być trochę zbyt ekscentryczne dla przeciętnych użytkowników Yahoo!. Dlatego też połączenie starego i nowego w jednym, może okazać się dobrą receptą." _

Przy okazji opisywania zmian, jakie czekają największy amerykański portal, warto przyjrzeć się również portalowi Onet.pl, który ostatnio zmodernizował stronę główną.
Najpopularniejszy w Polsce portal horyzontalny wprowadził ostatnio funkcję, dzięki której internauta może zmienić wygląd nowej strony głównej Onetu. Użytkownik może wybierać spośród trzech wersji witryny: "świeżej", "klasyczna" i "eleganckiej". Wersja klasyczna nawiązuje do "starej" odsłony Onetu.

Zmiany wprowadzono również w układzie strony głównej Onetu. Sekcja "Wiadomości" została poszerzona o treści lokalne z sześciu regionów kraju. Na stronie pojawiła się także sekcja "Motoryzacja", a do działu "TechNowinki" dodano wiadomości o grach.

Źródło artykułu:internetstandard.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)