Gigantyczne walczące roboty w II Rzeczpospolitej - niezwykłe prace Jakuba Różalskiego w grze i jako puzzle

Gigantyczne walczące roboty w II Rzeczpospolitej - niezwykłe prace Jakuba Różalskiego w grze i jako puzzle
08.11.2016 16:581 / 9
Gigantyczne walczące roboty w II Rzeczpospolitej - niezwykłe prace Jakuba Różalskiego w grze i jako puzzle
Źródło zdjęć: © Iron Harvest/WP

Prace Jakuba Różalskiego z miejsca podbiły internet. I nic dziwnego - artysta w imponujący sposób połączył historię z motywami science-fiction. Na jego cyfrowych obrazach oglądać możemy m.in. tradycyjną polską wieś, po której spacerują gigantyczne roboty.

Sielskie krajobrazy mieszają się z futurystycznymi wizjami. Historyczne wydarzenia, jak wojna polsko-bolszewicka, rozbudowane są o wątki rodem z opowiadań science-fiction przedstawiających alternatywne scenariusze - w starciach biorą udział mechy. To gigantyczne roboty, często sterowane przez człowieka, walczące na froncie. Prace Różalskiego robią olbrzymie wrażenie.

Gra Iron Harvest

2 / 9
323936103818471849
Źródło zdjęć: © Iron Harvest/WP

Nic więc dziwnego, że zainspirowały między innymi twórców gier. W 2018 roku ukazać ma się produkcja Iron Harvest, bazująca właśnie na pracach polskiego artysty. Będzie to strategia, podobna do takich tytułów jak Company of Heroes czy Dawn of War. W grze pokierujemy jednostkami jednej z trzech frakcji, takich jak Imperium Saksonów, Republika Polanii i Rusviet. Rzecz jasna na polu bitwy zobaczymy mechy znane z prac Różalskiego.

Zwykły świat i niezwykłe technologie

3 / 9
323936103818602921
Źródło zdjęć: © Iron Harvest/WP

Prace Różalskiego urzekają, bo z jednej strony nawiązują do tradycji i przypominają obrazy polskich malarzy z XIX czy XX wieku. Z drugiej widzimy gigantyczne roboty, z odległej przyszłości. Choć to futurystyczne rozwiązania, Różalski dodaje im realizmu (zwrócie uwagę, że ta konstrukcja ma komin), przez co wydaje się, że pasują do wykreowanego uniwersum.

Historia inspiracją

4 / 9
323936103818733993
Źródło zdjęć: © Iron Harvest/WP

Uniwersum 1920+ to przede wszystkim czasy po I wojnie światowej, to w swoich pracach Różalski nawiązuje też do późniejszych wydarzeń czy postaci. Skojarzenie z niedźwiedziem Wojtkiem z II wojny światowej nasuwa się samo.

Tak mogłoby być

5 / 9
323936103818865065
Źródło zdjęć: © Iron Harvest/WP

Jak wyglądałyby wojny, gdyby rzeczywiście dawniej posiadano takie technologie?

Sielsko...

6 / 9
323936103818996137
Źródło zdjęć: © Iron Harvest/WP

Połączenie futurystycznych wizji z tradycyjną polską wsią urzeka.

I przerażająco

7 / 9
323936103819127209
Źródło zdjęć: © Iron Harvest/WP

Nie da się jednak ukryć, że Różalski momentami swoimi grafikami potrafi przerazić.

Puzzle z grafikami

8 / 9
323936103819258281
Źródło zdjęć: © cdp.pl/WP

25 listopada swoją premierę będą mieć puzzle z grafikami Jakuba Różalskiego. Do wyboru będzie pięć motywów: “Przed burzą”, “Mech na polu”, “Odwilż”, “Sierp i młot” oraz “Żelazne pola”. Każdy egzemplarz składa się 1500 elementów. Wydanie puzzli wzbogacone jest o kolekcjonerski plakat, będący wzorem dla układanki. Oprócz tego w pudełku znajdziemy jeszcze zakładkę do książki z grafiką oraz autorskie wprowadzenie do świata napisane przez Jacka Komudę. Puzzle w przedsprzedaży kosztują 59,99 zł. Można też zamówić całą kolekcję pięciu wydań, za którą zapłaci się nieco mniej niż kupując osobno - taki zestaw polski dystrybutor puzzli, firma cdp.pl, wycenił na 249,99 zł.

Film lub serial?

9 / 9
323936103819389353
Źródło zdjęć: © Iron Harvest/WP

Cyfrowe obrazy, gry, puzzle - nie, na tym nie koniec. W planach jest też film lub serial rozgrywający się w uniwersum 1920+. Szczegóły nie są jeszcze znane, jednak ma to być wysokobudżetowa produkcja.

Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)