Facebook znowu kopiuje pomysły - tym razem Prismy
Wygląda na to, że Facebook pracuje nad swoją wersją aplikacji Prisma. Z tą różnicą, że gigant społecznościowy zamierza nakładać artystyczne filtry na transmitowane filmy.
27.10.2016 | aktual.: 28.10.2016 13:35
Technologię prezentującą możliwości nowego algorytmu Facebooka mieli okazję zobaczyć uczestnicy dyskusji zorganizowanej przez "Wall Street Journal". Rozwiązanie przypominające aplikację Prisma zaprezentował Chris Cox, dyrektor produktu w Facebooku. Serwis społecznościowy podchodzi do zagadnienia trochę inaczej niż Rosjanie - chce nakładać filtry w trakcie strumieniowania filmów.
Przedstawiciele Facebooka przewidują, że już za pięć lat ponad 70 proc. treści dostępnych w sieci będzie zawierało wideo. Z tego zapewne powodu Chris Cox zachwala możliwości nowego rozwiązania – m.in. zachowanie 24 klatek na sekundę.
Zastanawia jednak co innego: czy w Facebooku nie pracuje nikt ze „świeżą głową”? Jeśli spojrzymy na ostatnie ruchy firmy Marka Zuckerberga – najpierw upodobnienie Instagrama, a później Messengera do Snapchata, to możemy odnieść wrażenie, że w Facebooku najwięcej czasu spędza się na kopiowaniu pomysłów konkurencji.