Facebook wraca do korzeni
Zanosi się na rewolucyjną zamianę w sposobie wyświetlania postów. Facebook zmienia bowiem algorytm sterujący tzw. News Feedem. Teraz najważniejsze będą posty rodziny i przyjaciół, dopiero za nimi pojawią się aktualizacje ulubionych stron i produktów
30.06.2016 | aktual.: 30.06.2016 15:30
_ - Facebook powstał aby każdy użytkownik mógł kontaktować się z rodziną, przyjaciółmi i znajomymi - _podkreśla Lars Backstrom, dyrektor inżynierów Facebooka. - _ Naszym głównym celem jest łączyć ludzi z osobami i miejscami, z którymi chcą być w kontakcie. Taka będzie teraz główna idea News Feedu. _
Te górnolotne stwierdzenie zapowiada całkiem poważną zmianę w News Feedzie - liście postów, które każdy użytkownik widzi na swojej ścianie. Chodzi o nowy algorytm, który będzie dobierał kolejność wyświetlania informacji. Mówiąc krótko, Facebook wraca do tego, czym był na początku, czyli interakcji między użytkownikami.
Wszystko sprowadza się do tego, że dla każdego z użytkowników, algorytm sterujący kolejnością postów, będzie na samym początku wyświetlał posty ulubionych znajomych, a dopiero później pojawia się posty ze stron firm i organizacji. Te ostatnie również będą musiały sobie zasłużyć na wyświetlanie na facebookowej ścianie. Warunkiem na wysoką pozycję wyświetlania, będzie częste udostępnianie informacji przez znajomych.
Wraz z nowym algorytmem, który będzie sterował News Feedem, specjaliści z Facebooka zmienili również swoją politykę dotyczącą podpowiadania użytkownikom popularnych tematów - tzw. _ trend topics _. Od teraz Facebook będzie bardziej koncentrował się na dopasowaniu tych treści do konkretnego użytkownika. Nie bez znaczenia będzie również popularność materiałów pośród innych użytkowników portalu.
O ile zmiany te mogą cieszyć użytkowników, to z pewnością spędzą sen z powiek wydawców prowadzących różnego rodzaju fanpage. Jak poinformował Adam Mosseri, product manager Facebooka, odpowiedzialny za algorytmy News Feeda, mogą oni odnotować spadki w liczbie osób, do których dotarła wiadomość.
Zmiana jakiej doświadczymy, jest dokładnym przeciwieństwem tego, co Facebook zrobił z tablicami użytkowników w 201. r., kiedy znacznie zmniejszył udział informacji od przyjaciół, na rzecz fanpage’y.