Facebook wprowadza reklamy wideo
17.03.2014 14:30
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Wszystko wskazuje na to, że Zuck i spółka szykują małą reformę dotyczącą sposobów wyświetlania reklam na stronie głównej Facebooka. Jak informuje znany amerykański serwis Bloomberg, już wkrótce użytkownicy w strumieniach wiadomości użytkowników portalu powinny pojawić się pierwsze reklamy wideo.
Gigant społecznościowy testował wprowadzenie krótkich, około 15-sekundowych materiałów tego typu już od grudnia zeszłego roku i po kilku drobnych przesunięciach terminu, wreszcie zaoferował ich użycie swym partnerom komercyjnym. Szczęśliwie, choć reklamy będą uruchamiać się z automatu, domyślnie zostaną one wczytane w formie pozbawionej elementów dźwiękowych, które użytkownicy usłyszą dopiero po kliknięciu myszką w odpowiedni blok. Jeśli chodzi o urządzenia mobilne, serwis zainicjuje pobieranie reklam tylko i wyłącznie wtedy, gdy smartfon lub tablet będzie łączyć się z nim za pośrednictwem sieci Wi-Fi. Nie ma więc co obawiać się dodatkowych obciążeń. Według zapewnień przedstawicieli serwisu, sprzedaż reklam będzie toczona na podobnych zasadach jak w normalnej telewizji. Cena? Od 1 do 2,5 milionów dolarów za dzień.
Pierwsze materiały pojawią się na Facebooku w kwietniu lub na początku maja tego roku.
Polecamy w serwisie Giznet.pl: Foldscope, czyli papierowy mikroskop, który wspomoże lekarzy w krajach trzeciego świata