Facebook wprowadza nowe narzędzie. Sprawdzi czas spędzany na portalu
Czy świat jest gotowy na to, czy nie, Mark Zuckerberg poinformuje każdego użytkownika, ile czasu spędza na portalu Facebook. Funkcja już została wprowadzona do mobilnej aplikacji Facebooka, ale jeszcze nie działa. Zostanie uruchomiona wkrótce.
25.06.2018 | aktual.: 25.06.2018 11:06
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Zastanawialiście się kiedyś, ile czasu marnujecie na przeglądanie, lajkowanie, komentowanie postów "na fejsie"? Oczywiście, nie wszystkich to dotyczy. Jednak problem doskwiera sporej grupie ludzi z całego świata, a Mark Zuckerberg zdaje sobie z tego sprawę. Z tego względu portal Facebook podejmuje kolejny krok w walce o swoje dobre imię, które utracił po aferze związanej z wyciekiem danych. I robi to w doskonały sposób.
Nowa funkcja Facebooka "Your time on Facebook" zmierzy czas spędzany na portalu. Mark Zuckerberg idzie za ciosem Androida i iOS. Twórcy systemów operacyjnych na urządzenia mobilne rozpoczęli wprowadzanie opcji do monitorowania czasu spędzanego przy smartfonie. Oprócz wyliczania godzin spędzonych na telefonach, narzędzia mogłyby nawet zablokować telefon na jakiś czas. Facebook nie zapowiada podobnej funkcji w przypadku "Your time on Facebook".
To nie jedyna nowa funkcja, Facebook wprowadza opcję płatnego dostępu.
Facebook powie Ci, ile czasu spędzasz dziennie oraz tygodniowo na przeglądaniu serwisu. To trochę dziwne, bo teoretycznie portalowi powinno na tym zależeć, abyśmy spędzali na nim nieświadomie jak najdłużej. Najwyraźniej Zuckerberg rzeczywiście zmienia politykę serwisu tak, aby był dla ludzi, a nie ludzie dla Facebooka. Dla serwisu opłacalny jest czas spędzany przez nas na "przeglądaniu fejsa".
Tymczasem, jak informował Zuckerberg, niedawne zmiany ograniczyły czas spędzany na Facebooku o 50 milionów godzin dziennie. Wystarczyło ograniczenie zasięgów dla krótkich, viralowych filmików. Facebook przeanalizował, że były strasznie zaraźliwe, i użytkownicy spędzali na nich zbyt dużo czasu. Teraz filmiki zaczynają dominować Instagrama.
Źródło: TechCrunch