Facebook pozwany. Zawyżał statystyki wideo

Facebook pozwany. Zawyżał statystyki wideo
Źródło zdjęć: © Pixabay.com | public domain
Grzegorz Burtan

18.10.2018 14:14, aktual.: 18.10.2018 15:05

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Facebook ma problem – tym razem nie z wyciekiem danych, a statystykami. Właśnie złożono pozew sądowy, w którym pojawiły się oskarżenia o okłamywanie reklamodawców.

Do sądu postanowiła pójść agencja Crowd Siren, która pozwała firmę o zawyżanie statystyk. Sprawa dotyczy średniego oglądania formatów wideo. Okazało się, że Facebook chcąc pochwalić się wynikami, które w założeniu miały pokazać go jako konkurenta dla YouTube'a, zawyżał wyniki średniej długości oglądania wideo. Sprawa wyszła w 2016 roku, a serwis przyznał, że to błąd, który został niedawno odkryty.

Firma Crowd Siren dotarła jednak do dokumentów z których wynika, że nie tylko Facebook wiedział o przeszacowaniu już w 2015 roku, to jeszcze przestrzelił się w tym, jak duże to przeszacowanie było. Firma ogłosiła bowiem reklamodawcom, że zawyżała wyniki o 60-80 proc.Tymczasem z dokumentów wynika, że "napompowanie" było bliskie 900 proc.

Jak czytamy, rzecznik strony stwierdził, że pozew jest pozbawiony treści, a sugestie, że próbowano ukryć problem przed reklamodawcami, są fałszywe. Jednak według Crowd Siren, firmy reklamowe pytały o podejrzanie wysokie wyniki już w lipcu 2015 roku.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (7)