Ericsson wchodzi w nowe obszary dzięki akwizycjom

Ericsson wchodzi w nowe obszary dzięki akwizycjom

Ericsson wchodzi w nowe obszary dzięki akwizycjom
Źródło zdjęć: © Ericsson
11.07.2008 14:10, aktualizacja: 11.07.2008 15:09

Przychody firmy Ericsson z tytułu multimediów sięgnęły w pierwszym kwartale 2008 roku 3,9 mld koron szwedzkich. Oznacza to wzrost o 16% w porównaniu z rokiem poprzednim.

Z prognoz firmy wynika, że w ciągu następnych pięciu lat ponad 2 mld ludzi przesiądzie się na sieci nowej generacji, by korzystać z usług wideo, telewizji, rozrywki, transakcji dokonywanych za pomocą telefonów komórkowych. Stworzy to całkowicie nowe źródła przychodów dla wielu operatorów.

Dlatego firmie Ericsson zależy, by brać aktywny udział w rozwoju nowych technologii. W zbudowaniu silnego działu multimediów pomogły przeprowadzone w ostatnich latach akwizycje. Jedną z ostatnio przejętych firm jest Redback. Jej obecność w grupie pozwoli Ericssonowi na wprowadzenie usług triple-play dla operatorów komórkowych. Sztandarowym produktem Redback są routery szerokopasmowe do zarządzania usługami głosowymi, transmisji danych i wideo, także dla sieci komórkowych.

Klientami firmy Redback jest 75% wśród 20 największych firm telekomunikacyjnych na świecie. Między innymi AT&T, British Telecom, China Telecom, Deutsche Telekom, France Telecom i Telefonica. W sumie z usług firmy korzysta ponad 700 operatorów na całym świecie.

Z kolei dzięki przejęciu Tandberg Television Ericsson może pochwalić się pełnym rozwiązaniem dla IPTV, które pozwala operatorom na wdrożenie urozmaiconych, interaktywnych i spersonalizowanych usług telewizyjnych opartych o transmisję na łączach internetowych.

Założony w 1876 roku z siedzibą w Sztokholmie w Szwecji Ericsson, jest obecny w 185 krajach. W 2007 roku ponad 70.000 pracowników wygenerowało dochód wysokości 27,9 miliardów USD (189 miliardów SEK).

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)