Ericsson stawia na multimedia i mobilną telewizję

Ericsson stawia na multimedia i mobilną telewizję

Ericsson stawia na multimedia i mobilną telewizję
30.05.2007 08:56, aktualizacja: 30.05.2007 10:23

29. maja na konferencji w Warszawie Ericsson przedstawił strategię rozwoju rynku multimediów oraz zademonstrował aplikację mobilnej telewizji.

Na zaproszenie polskiego oddziału, na konferencję przybył Claes Odman, szef działu multimediów Ericssona. Przedstawił obecną sytuację na rynku multimediów i strategię firmy w tej dziedzinie.

Odman podkreślił, ze multimedia są głównym kierunkiem rozwoju Ericssona. Jako jeden z dowodów przedstawił ostatnią serię przejęć przez Ericssona oraz nawiązania strategicznej współpracy z kilkoma firmami z branży multimediów. Przykładem może być przejęcie firmy Tandberg Television, która działała na rynku telewizji mobilnej w 100 krajach dla 2 tys. operatorów. Poszerzenie portfolio o jej produkty i rozwiązania oraz wykorzystanie jej 15-letniego doświadczenia ma gwarantować firmie Ericsson sukces na rynku telewizji mobilnej. Z kolei współpraca z Napsterem otwiera przed firmą rynki muzyczne.

Na 120 globalnych działających usług telewizji mobilnej, 50 zostało dostarczonych przez Ericssona. W 2005 roku Ericsson został pierwszym dostawcą, który przeprowadził we współpracy z NRK, testy mobilnej telewizji interaktywnej. Już rok później jako pierwszy na świecie sprawdził funkcjonalność reklam w telewizji mobilnej.

Podsumowując, Claes Odman potwierdził, że rynek multimediów ma ogromny potencjał wzrostu. Wydatki konsumentów na usługi telewizyjne wzrosną z poziomu 175 mld dolarów w 2005 roku do 270 mld dolarów w roku 2010, kiedy to będzie 50 mln użytkowników telewizji mobilnej (obecnie jest ich około 10 mln).

Dane te znajdują także odzwierciedlenie w Polsce. Według badań Ericsson Consumer Lab, Polacy interesują się nowymi technologiami mobilnymi, w niemniejszym stopniu niż Japończycy.

Ronny Bergqvist, odpowiedzialny w Ericssonie za demonstrowanie nowych rozwiązań przedstawił w zaskakujący, zabawny i przystępny sposób nowe aplikacje multimedialne. Rozwiązania telewizji mobilnej oraz rozmowy wideo, pokazane w życiowych sytuacjach, przybliżyły praktyczne wykorzystanie strategicznych zamierzeń firmy Ericsson.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)