Ericsson stawia na multimedia i mobilną telewizję

29. maja na konferencji w Warszawie Ericsson przedstawił strategię rozwoju rynku multimediów oraz zademonstrował aplikację mobilnej telewizji.

Ericsson stawia na multimedia i mobilną telewizję

Na zaproszenie polskiego oddziału, na konferencję przybył Claes Odman, szef działu multimediów Ericssona. Przedstawił obecną sytuację na rynku multimediów i strategię firmy w tej dziedzinie.

Odman podkreślił, ze multimedia są głównym kierunkiem rozwoju Ericssona. Jako jeden z dowodów przedstawił ostatnią serię przejęć przez Ericssona oraz nawiązania strategicznej współpracy z kilkoma firmami z branży multimediów. Przykładem może być przejęcie firmy Tandberg Television, która działała na rynku telewizji mobilnej w 100 krajach dla 2 tys. operatorów. Poszerzenie portfolio o jej produkty i rozwiązania oraz wykorzystanie jej 15-letniego doświadczenia ma gwarantować firmie Ericsson sukces na rynku telewizji mobilnej. Z kolei współpraca z Napsterem otwiera przed firmą rynki muzyczne.

Na 120 globalnych działających usług telewizji mobilnej, 50 zostało dostarczonych przez Ericssona. W 2005 roku Ericsson został pierwszym dostawcą, który przeprowadził we współpracy z NRK, testy mobilnej telewizji interaktywnej. Już rok później jako pierwszy na świecie sprawdził funkcjonalność reklam w telewizji mobilnej.

Podsumowując, Claes Odman potwierdził, że rynek multimediów ma ogromny potencjał wzrostu. Wydatki konsumentów na usługi telewizyjne wzrosną z poziomu 175 mld dolarów w 2005 roku do 270 mld dolarów w roku 2010, kiedy to będzie 50 mln użytkowników telewizji mobilnej (obecnie jest ich około 10 mln).

Dane te znajdują także odzwierciedlenie w Polsce. Według badań Ericsson Consumer Lab, Polacy interesują się nowymi technologiami mobilnymi, w niemniejszym stopniu niż Japończycy.

Ronny Bergqvist, odpowiedzialny w Ericssonie za demonstrowanie nowych rozwiązań przedstawił w zaskakujący, zabawny i przystępny sposób nowe aplikacje multimedialne. Rozwiązania telewizji mobilnej oraz rozmowy wideo, pokazane w życiowych sytuacjach, przybliżyły praktyczne wykorzystanie strategicznych zamierzeń firmy Ericsson.

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (0)