Ericsson ogłasza rezultaty badań konsumenckich w Polsce

Ericsson ogłasza rezultaty badań konsumenckich w Polsce
Źródło zdjęć: © Ericsson

09.09.2009 18:56, aktual.: 10.09.2009 09:42

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Ericsson Consumer Lab zakończył pogłębione badanie poświęcone zachowaniom polskich konsumentów na rynku usług telekomunikacyjnych. Badanie wykazało m.in. że Polacy przekonują się coraz bardziej zarówno do telefonii komórkowej jak i usług mobilnego szerokopasmowego Internetu.

85% wynosi w Polsce penetracja telefonii komórkowej. Najdynamiczniej rosnącą grupą użytkowników telefonii mobilnej są tradycjonaliści. To osoby powyżej 50 roku życia, korzystające głównie z podstawowych funkcji telefonu. Jest to o tyle zaskakujące, że podczas podobnego badania przeprowadzonego w Polsce przez Consumer Lab w 2006 roku grupa ta deklarowała nikłe zainteresowanie komunikacją mobilną.

Ericsson ustalił, że Polacy coraz dłużej rozmawiają przez telefon komórkowy. Statystyczny Polak spędza w ten sposób prawie pół godziny dziennie dzwoniąc głównie w sprawach prywatnych.

Badanie firmy Ericsson wykazało, że prawdziwą furorę nad Wisłą zrobiły elektroniczne usługi bankowe. W 2006 roku tylko 14% ankietowanych deklarowało, że wykonuje w Internecie co najmniej jedną operację finansową tygodniowo. Tegoroczne badania wskazują, że z bankowych transakcji wykonywanych online korzysta już 41% Polaków tygodniowo.

Polacy bardzo lubią przeglądać Internet w celach prywatnych, przyznało się do tego 86% ankietowanych. To o 8% więcej niż wynosi ustalona przez Consumer Lab średnia światowa. Polacy szczególnie preferują komunikację za pośrednictwem komunikatorów i czatów, robi to prawie 62% ankietowanych.

Badania odbyły się w okresie marzec - maj 2009 roku. Przeprowadzono 1500 wywiadów, które objęły osoby między 15-69 rokiem życia. Źródłem danych są ankiety bezpośrednie i internetowe w rozkładzie po 50%. Badania są reprezentatywne dla 28 mln Polaków.

Komentarze (0)