Epson Mistrzem Wielkiego Formatu 2008

Epson Mistrzem Wielkiego Formatu 2008

Epson Mistrzem Wielkiego Formatu 2008
21.01.2009 15:32, aktualizacja: 21.01.2009 16:02

W organizowanym po raz drugi Pojedynku Gigantów, firma Epson, podobnie jak w poprzednim roku, pokonała największych konkurentów w dziedzinie druku fotografii. O zwycięstwo walczyły także firmy HP i Canon. Pojedynek zorganizowany został przez redakcję jednego z największych portali poświęconych fotografii - ŚwiatObrazu.pl
i odbył się 16 stycznia w warszawskim Centrum Sztuki Współczesnej.

Firmy zaprezentowały najnowsze drukarki wielkoformatowe. Epson zademonstrował możliwości modeli Stylus Pro 790. oraz Stylus Pro 7880. Firma HP zaprezentowała modele Designjet Z2100 i Designjet Z3200, a Canon iPF6200 i iPF5100. W jury zasiedli Przemek Dzienis (koordynator wystaw Fotofestiwalu), Marika Kuźmicz (Dom Aukcyjny Rempex), Jerzy Łapiński (artysta fotograf) i Marek Poźniak (artysta fotograf). Prace Jacka Boneckiego drukowane były na pięciu różnych podłożach i oceniane według sześciu kryteriów: ilość detali w ciemnych i jasnych miejscach, ostrość, zakres i dokładność odwzorowania barw dla fotografii kolorowej, neutralność i spójność z barwą podłoża dla fotografii czarno-białej, przejścia tonalne, gęstość czerni oraz banding (paskowanie). Sędziowie przyznawali oceny w skali od 1 do 3 punktów. Epson, reprezentowany przez Tomasza Kucińskiego i wspierany przez Macieja Graja, otrzymał łącznie 330 na 360 możliwych punktów i tym samym po raz drugi z rzędu został Mistrzem Wielkiego Formatu. Canon uplasował
się na drugim miejscu z wynikiem 261 punktów, a firma HP zakończyła pojedynek sumą 246 punktów.

Obraz
© (fot. Epson)

Drukarka Epson Stylus Pro 7900. wyposażona została w 11-kolorowy zestaw atramentów Epson UltraChrome™ HDR, który rozszerza zestaw UltraChrome™ K3 z kolorem Vivid Magenta o barwę pomarańczową oraz zieloną. Technologia kropel o zmiennej objętości (Epson Variable-sized Droplet Technology), która optymalizuje zużycie atramentu, wydajność i szczegółowość obrazu sprawia, że wydruki są zawsze w najwyższej jakości.

Do wydruków wykorzystano następujące podłoża:

  1. Papier półbłyszczący (satynowy lub perłowy) do 380 g/m2 – fotografia czarno-biała (do imitacji papierów barytowych) – Epson Traditional Photo Paper, DIN A2, 330g/m²
  2. Papier półbłyszczący (satynowy lub perłowy) do 260 g/m2 – fotografia kolorowa (do podstawowych zastosowań w fotografii kolorowej). Premium Luster Photo Paper (260), 24" x 30,5 m, 260g/m²
  3. Papier matowy gładki do 260 g/m2 – fotografia czarno-biała (do podstawowych zastosowań w fotografii czarno-białej). Epson Ultrasmooth Fine Art Paper Roll (250), 24" x 15,2 m, 250g/m²
  4. Papier matowy fakturowany do 260 g/m2 – fotografia kolorowa (do podstawowych zastosowań w fotografii kolorowej). Epson Velvet Fine Art Paper, DIN A2, 260g/m²,
  5. Wydruk na papierze zewnętrznego producenta, ILFORD GALERIE GOLD, Fibre Silk
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)