Epson Mistrzem Wielkiego Formatu 2008

W organizowanym po raz drugi Pojedynku Gigantów, firma Epson, podobnie jak w poprzednim roku, pokonała największych konkurentów w dziedzinie druku fotografii. O zwycięstwo walczyły także firmy HP i Canon. Pojedynek zorganizowany został przez redakcję jednego z największych portali poświęconych fotografii - ŚwiatObrazu.pl
i odbył się 16 stycznia w warszawskim Centrum Sztuki Współczesnej.

Epson Mistrzem Wielkiego Formatu 2008

Firmy zaprezentowały najnowsze drukarki wielkoformatowe. Epson zademonstrował możliwości modeli Stylus Pro 790. oraz Stylus Pro 7880. Firma HP zaprezentowała modele Designjet Z2100 i Designjet Z3200, a Canon iPF6200 i iPF5100. W jury zasiedli Przemek Dzienis (koordynator wystaw Fotofestiwalu), Marika Kuźmicz (Dom Aukcyjny Rempex), Jerzy Łapiński (artysta fotograf) i Marek Poźniak (artysta fotograf). Prace Jacka Boneckiego drukowane były na pięciu różnych podłożach i oceniane według sześciu kryteriów: ilość detali w ciemnych i jasnych miejscach, ostrość, zakres i dokładność odwzorowania barw dla fotografii kolorowej, neutralność i spójność z barwą podłoża dla fotografii czarno-białej, przejścia tonalne, gęstość czerni oraz banding (paskowanie). Sędziowie przyznawali oceny w skali od 1 do 3 punktów. Epson, reprezentowany przez Tomasza Kucińskiego i wspierany przez Macieja Graja, otrzymał łącznie 330 na 360 możliwych punktów i tym samym po raz drugi z rzędu został Mistrzem Wielkiego Formatu. Canon uplasował
się na drugim miejscu z wynikiem 261 punktów, a firma HP zakończyła pojedynek sumą 246 punktów.

Obraz
© (fot. Epson)

Drukarka Epson Stylus Pro 7900. wyposażona została w 11-kolorowy zestaw atramentów Epson UltraChrome™ HDR, który rozszerza zestaw UltraChrome™ K3 z kolorem Vivid Magenta o barwę pomarańczową oraz zieloną. Technologia kropel o zmiennej objętości (Epson Variable-sized Droplet Technology), która optymalizuje zużycie atramentu, wydajność i szczegółowość obrazu sprawia, że wydruki są zawsze w najwyższej jakości.

Do wydruków wykorzystano następujące podłoża:

  1. Papier półbłyszczący (satynowy lub perłowy) do 380 g/m2 – fotografia czarno-biała (do imitacji papierów barytowych) – Epson Traditional Photo Paper, DIN A2, 330g/m²
  2. Papier półbłyszczący (satynowy lub perłowy) do 260 g/m2 – fotografia kolorowa (do podstawowych zastosowań w fotografii kolorowej). Premium Luster Photo Paper (260), 24" x 30,5 m, 260g/m²
  3. Papier matowy gładki do 260 g/m2 – fotografia czarno-biała (do podstawowych zastosowań w fotografii czarno-białej). Epson Ultrasmooth Fine Art Paper Roll (250), 24" x 15,2 m, 250g/m²
  4. Papier matowy fakturowany do 260 g/m2 – fotografia kolorowa (do podstawowych zastosowań w fotografii kolorowej). Epson Velvet Fine Art Paper, DIN A2, 260g/m²,
  5. Wydruk na papierze zewnętrznego producenta, ILFORD GALERIE GOLD, Fibre Silk

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (0)